نفت در هفته گذشته؛

کیفیت پایین بازار صادراتی گازوئیل را از رونق انداخت/ قوانین گمرگی بازنگری شود

حفظ منافع ملی در قراردادهای جدید نفتی و تحویل گاز به نیروگاهها به 46 میلیارد مترمکعب مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در صنعت نفت طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز و پتروشمی از اهرم های توسعه اقتصاد کشور است که صنعت نفت در طی هفته گذشته شاهد تحولات گوناگونی بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


مدیرعامل توسعه سرمایه گذاری شرکت ملی پتروشیمی گفت: اولویت شرکت ملی پتروشیمی در سرمایه‌گذاری مستقیم به همراه آوردن سرمایه با تکنولوژی و تجهیزات است.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: هم اکنون مراحل پایانی تست خط لوله صادرات گاز به عراق در جریان است و پیش بینی می شود مشعل گاز در آینده نزدیک در مرز دو کشور روشن شود.


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در مدل قراردادهای جدید نفتی باید مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذاری وجود داشته باشد البته بطور طبیعی حفظ منافع ملی یک اولویت اساسی است که باید در انعقاد قرارداد لحاظ شود.


عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ایران قوانین دست و پاگیر سبب شده که صادرات فرآورده‌های نفتی کاهش یابد گفت: برای احیا بازارهای از دست رفته باید موانع موجود در کشور برداشته شود.


رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در حال حاضر تعدادی از بهره برداران معادن یا مجبور به کاهش تولید و یا توقف تولید شده اند که این اصلا خبر خوبی برای سنگ آهن نیست.


حجم تحویل گاز به نیروگاههای کشور در 255 روز امسال با 6 میلیارد و 870 میلیون مترمکعب افزایش به مرز 46 میلیارد مترمکعب رسید.


رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان گفت: بی‌توجهی و تعلل شورای اقتصاد به مهم‌ترین شاهرگ حیاتی چرخه تامین و توزیع سوخت کشور ضربه وارد کرده چرا که اکثر جایگاه ها به دلیل افزایش نیافتن کارمزدها توانایی ارائه خدمات را ندارند.


رئیس هیئت مدیره صادر کنندگان فراورده‌های نفت وگاز ایران با تاکید بر اینکه قوانین دست و پاگیر باید برداشته شود گفت: در صورت بازنگری برخی از قوانین گمرکی روند صادرات در کشور تسهیل می‌شود.


رئیس کمیسیون سوآپ و بانکرینگ اتحادیه فراورده های نفتی ایران گفت: درحال حاضر گازوئیل در کشور با پی پی ام 7 هزار تولید می شود درحالی که در کشور های خارجی گازوئیل تولیدی با 10 پی پی ام است که این امر باعث از دست دادن بازار صادراتی شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار