شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در نشست ادبی «دوپنجره» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان نگاه متفاوت به دنیای پیرامون را یکی از عوامل کشف‌های شاعرانه دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ تولایی در دیدار با نوجوانان عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون سنندج با تاکید بر این موضوع گفت: علاوه بر داشتن این نوع نگاه، کتاب‌خوانی زیاد و پیوسته نیز عامل دیگری است که کمک می‌کند تا از کشف‌های دیگران آگاهی یابیم.

وی در پاسخ به پرسش نوجوانان در باره این‌که آثار خود را قبل از چاپ چند بار بازخوانی و بازنویسی می‌کند افزود: هر اثری که خلق می‌شود باید بارها و بارها بازخوانی و ویرایش شود و من نیز بارها و بارها شعرهایم را دوباره‌خوانی می‌کنم و حتی گاهی برای همسرم و دیگر نزدیکانم نیز می‌خوانم تا آن‌ها آن را نقد کنند.

تولایی هم‌چنین در پاسخ به نقد بچه‌ها در مورد عشق و دوستی اشیا در کتاب «چند شاخه حرف بزنیم» یادآور شد دوستی یکی از قشنگ‌ترین اتفاق‌های زندگی هر انسانی است و به اعتقاد من چراغ دنیا به وسیله دوستی‌ها روشن نگه داشته می‌شود. 

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در ادامه پس از شنیدن برخی آثار نوجوانان و صحبت در مورد آن‌ها توصیه کرد: کتاب زیاد بخوانند چرا که کتاب، دوستی است که بدون هیچ انتظاری هر چه که دارد به شما می‌بخشد و مطالعه اولین تمرین نویسندگی است.

وی هم‌چنین در نشست دیگری با نوجوانان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون مریوان در پاسخ یکی از بچه‌ها در مورد انتخاب اسم برای شعرها گفت: گاهی وقت‌ها اسم همراه شعر می‌آید و برخی مواقع نیز انتخاب آن سخت می‌شود اما اسم شعر، جزوی از خود شعر است که اگر در گوش خودت زمزمه کنی  اسم آن پیدا می‌شود.

تولایی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از اعضای ادبی مرکز مریوان مبنی بر این‌که با توجه به علاقه زیادش به شعر و داستان نمی‌تواند بنویسد گفت: اگر بتوانید خواننده‌های حرفه‌ای شعر و داستان باشید لازم نیست که فقط بنویسید می‌توانید با مطالعه کتاب‌های خوب در این حوزه پویا و فعال باشید و از اندیشه‌های خوب در زندگی استفاده کنید.

تولایی در پاسخ به پرسشی در مورد علاقه و مشوق او به نویسندگی یادآور شد: از کودکی و نوجوانی به نویسندگی علاقه داشتم و خانواده‌ام نیز در این راه بسیار من را همراهی کردند گرچه برای نوشتن هزینه‌ی زیادی لازم نیست، یک مداد و یک کاغذ برای شروع کافی است. 

وی در پایان این نشست نیز ضمن دعوت بچه‌ها به مطالعه از آن‌ها خواست تلاش ‌کنند فکر و اندیشه‌ای را که پشت هر اثر وجود دارد را پیدا کنند؛ چرا که اندیشه یکی از مظاهر ادبیات و هنر است و اگر اثری از این ویژگی برخوردار نباشد به دل نمی‌نشیند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار