اردبیل؛

صادرات 100 هزار تن سیب زمینی از استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر بستر برای صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل فراهم شده به طوری که 100 هزار تن سیب‌زمینی اردبیل امسال صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه کارگروه اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بستر برای صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل فراهم شده به طوری که 100 هزار تن سیب‌زمینی اردبیل امسال صادر می‌شود.

وی اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی که به منظور تامین امنیت غذایی انجام می‌شود را مصداق عینی از اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم در این حوزه شاهد اقدامات شایسته‌ و ارزش افزوده بالایی باشیم باید از خام‌فروشی محصولات تولیدی استان جلوگیری کنیم.

خدابخش با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اردبیل بیان کرد: در صورتی که بتوان از خروج محصولات تولیدی استان به صورت خام جلوگیری کرده و با استفاده از صنایع تبدیلی آنها را به مراحله فراوری رسانده و زمینه صادرات آنها را از استان فراهم کنیم کشاورزان منطقه می توانند از ثمرات آن به شکل گسترده‌تری بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان گفت: این امر فرصت بسیار مناسبی برای جوانان در استان اردبیل بوده تا بتوانند با استفاده از تسهیلات این صندوق برای توسعه کشت گلخانه‌ای و اجرای طرح‌های آب و خاک در استان استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.