اردبیل؛

کشت زعفران در 10 هزار هکتار از اراضی اردبیل

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: امسال 10 هکتار زمین در شهرستان اردبیل به زیر کشت زعفران رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جواد زنجانی افزود: کشت زعفران یکی از راهکارهای مهم برای صرفه جویی در مصرف آب و تولید محصولات کشاورزی با ارزش مادی بالا است که می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات با نیاز آبی بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از نقاط شهرستان اردبیل ظرفیت بسیار عظیمی برای تولید محصولات با مصرف آبی پایین دارد، گفت: کشاورزان می‌توانند با تولید زعفران علاوه بر افزایش درآمد خود تولید این محصول را در استان اردبیل نیز افزایش دهند.

زنجانی افزود: کشت زعفران در مناطق مختلف استان اردبیل موفقیت آمیز بوده و سازمان جهاد کشاورزی استان آمادگی دارد پیازچه زعفران را در اختیار تولیدکنندگان و کشاورزان منطقه توزیع کند تا شاهد توسعه این محصول در اردبیل باشیم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: زمین‌های زراعی شهرستان اردبیل ظرفیت و استعداد بسیار مناسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی دارد که کشاورزان منطقه با علم بر این موارد می‌توانند علاوه بر افزایش تولیدات محصولات کشاورزی به کاشت انواع محصولات قابل کشت در منطقه اقدام کنند.

وی اظهار کرد: تلاش کشاورزان در راستای کاشت انواع محصولات سودآور کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالی پایدار در منطقه و به دنبال آن تولید انبوه و صادرات باشد که رونق اقتصادی را هم در منطقه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، زعفران ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.