رسیدن به خلاقیت بیشتر؛ چالش اصلی یک طراح

هدف اصلی طراحان كارگاه پوستر جايزه مصطفی (ص) رسيدن به ايده‌های خلاقانه است.

بهراد جوانبخت طراح و گرافیست درباره لزوم برگزاری كارگاه طراحی پوستر علوم و فناوری های نوين جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چالش و هدف اصلی يک طراح در پردازش موضوع، کنار گذاشتن ایده‌های پیش پا افتاده و رسیدن به ایده خلاقانه‌تر است.

بهراد جوانبخت که از هنرمندان عرصه گرافیک معاصر  ایران است، در مورد طراحی پوستر با موضوع علم و فناوری توسط شركت‌كنندگان كارگاه طراحی پوستر جايزه مصطفی (ص) افزود: به نظر من طراحی پوستر با هر موضوعی قابل انجام است و  مرحله ایده پردازی و انتخاب موضوع است که به خلق اثر منجر می‌شود. بنابراين مراحل بعدی همچون دیزاین، انتخاب تکنیک، قطع و اجرای نهایی، همه و همه در خدمت ایده اولیه هستند تا كار شكل مناسبی به خود بگیرد.

این کارشناس گرافیک در خصوص تفاوت طراحی سوژه‌های انتزاعی با سوژه‌های ملموس و واقعی نيز توضیح داد: اگر بخواهیم به سوژه به صورت مستقیم و کلیشه‌ای نپردازیم - که قطعا این رویکرد برای مخاطب جذابتر است- پس تفاوت زيادی در روند بازنمایی مفاهیم به صورت غیرمستقیم نداریم. چالش اصلی طراح پردازش سوژه، کنار گذاشتن ایده های پیش پا افتاده و رسیدن به ایده خلاقانه‌تر است؛ حتی اگر به فرمالیسم خالصي بیانجامد.

جوانبخت با بيان اين كه پايه و اساس کار کارگاه طراحی پوستر بر مبنای تئوری و ایده‌پردازی قرار دارد، افزود: قاعدتا هنرجویانی که در کارگاه طراحی پوستر جايزه مصطفی (ص) شرکت می‌کنند، لازم است تا با چگونگی طراحی پوستر و متعلقات آن، نظیر شناخت حروف و تصویر، ترکیب‌بندی، رنگ و ... آشنا باشند و در این کارگاه برای ایده‌پردازی و انتخاب تکنیک مناسب راهنمایی شوند. البته در نهایت روش سرپرستی استاد کارگاه است که همه چیز را تعیین می‌کند و به خروجی كار و اثر نهايی هنرجويان جهت می دهد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار