«روزگار مجازی» در آستانه دریافت مجوز

آلبوم «روزگار مجازی» با حال و هوای الکترونیک با دریافت مجوز موسیقی خود در بازار منتشر خواهد شد.

فرشاد خوشنود فرزند فریدون خوشنود در خصوص ویژگی‌های آلبوم جدید خود و زمان انتشار آن در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دومین آلبوم من با نام «روزگار مجازی» که به نوعی میکس و مستر است، به زودی مراحل تکمیلی خود را طی خواهد کرد. در حال حاضر مجوز شعر آلبوم را دریافت کرده و در هفته آینده برای گرفتن مجوز موسیقی آن اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آلبوم «روزگار مجازی» شامل دو سی‌دی است که یکی دارای 6 آهنگ و دیگر شامل آهنگ وکال است شعر، موسیقی و تنظیم این کارها نیز برعهده خودم بوده است.

خوشنود بیان کرد: علت نامگذاری این آلبوم به نام «روزگار مجازی»، دغدغه شدید من نسبت به روزگاری است که در آن حضور داریم. زمانی که مدام در حال نو شدن و عوض شدن است. به طوری که بسیاری از عوامل در حال مجازی‌شدن هستند.

وی در مورد همکاری با دیگر فعالان عرصه موسیقی گفت: من با نوازنده‌های مختلفی همکاری داشته و دارم. اما باید بگویم در کارم از نوازنده‌ای دعوت می‌کنم که دارای ایده باشد و در این قسمت است که با دیگران همکاری می‌کنم. اما به طور مثال برای تنظیم نه! معتقدم آهنگساز و تنظیم‌کننده باید یکی باشند؛ چرا که هر کاری با حس و حال آهنگساز ساخته شده و مختص به خود اوست. بنابراین تنظیم کار نیز در این شرایط شکل می‌گیرد.

فرشاد خوشنود افزود: این آلبوم فضای الکترونیک دارد. روال کارهای پاپ متفاوت است و ممکن است آهنگساز، تنظیم‌کننده و شاعر کار افراد مختلفی باشند، اما در سبک‌های دیگر این اتفاق کمتر رخ می‌دهد علی‌الخصوص در کارهای الکترونیک.

وی تصریح کرد: گمان نمی‌کنم که سبک کاری خود را عوض کنم. البته به این معنی نیست که در فضاهای دیگر فعالیت نمی‌کنم. تا کنون چندین همکاری با امیریل ارجمند، محمد حشمتی، چند برنامه رادیویی و فیلم کوتاه داشته‌ام. بنابراین اگر سفارشی بگیرم، حتی اگر در فضای کاری من نباشد کار می‌کنم.

خوشنود در خصوص وضعیت امروز موسیقی پاپ کشور، اظهار داشت: از بسیاری جهات موسیقی پاپ حال حاضر وضعیت خیلی خوبی را ندارد. یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد، نحوه ارائه و عرضه آلبوم‌هاست. با قرار دادن سی‌دی در یک پاکت و خرید آن از سوپر مارکت‌، حرمت موسیقی حفظ نمی‌شود. ارزش موسیقی بسیار بالاتر از آن است که آثار را این گونه ارائه دهیم.

وی بیان کرد: بعد از انتشار آلبوم دوم و ماه‌های محرم و صفر، برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای کنسرت داریم. با توجه به استقبال مردم از آلبوم قبلی که فراتر از انتظار من بود، برای اجرای برنامه و کنسرت نیز تلاش می‌کنم.

خوشنود عنوان کرد: هم اکنون در بخش‌های مختلف هنر مانند سینما و ... شاهد بهتر شدن سلیقه‌ها هستیم. به طور کل فضا در حال بهتر شدن است. این موضوع بسیار خوب و راضی‌کننده است. بهترشدن سلیقه‌ها یعنی شناخت فضاهای مختلف موسیقی از سوی مخاطبان.

وی خاطرنشان کرد: در آلبوم قبلی خود و در پوستر آن، روبان نارنجی‌ رنگی را به منظور حمایت از حیوانات قرار دادیم. به همین خاطر در آلبوم جدید هم تونالیته آبی برای حمایت از کم‌آبی استفاده خواهد شد که نقاشی است. در واقع مایلم ارائه کارهای خود را با نوآوری همراه کنم. این نوع‌آوری شامل نوع بسته‌بندی و پوشش، خواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم وضعیت موسیقی روز به روز بهتر شود. از همه مهمتر روزگاری که به نحو عجیبی و با سرعت بالایی در حال تغییر است به شکلی مثبت تغییر کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار