تایمز‌ آو‌ ایندیا:

داعش، هیولای مخلوق عربستان مهار نمی‌شود

وب‌سایت "تایمز‌ آو‌ ایندیا" با انتشار گزارشی به بررسی نقش عربستان سعودی در اشغال عراق بدست گروه تروریستی داعش پرداخت.

داعش؛ هیولای مخلوق عربستان مهار نمی‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت "تایمز‌آو‌ایندیا" در گزارشی نقش عربستان سعودی در قدرت یافتن گروه تروریستی داعش و اشغال شدن شمال عراق بدست این گروه را بررسی کرد.

نگارنده گزارش می‌نویسد: عربستان سعودی با حمایت تمام عیار خود از داعش، زمینه‌ی اشغال موصل و کشته شدن تعداد زیادی زن و کودک در روستاهای جنوب کرکوک را فراهم آورده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این گروه تروریستی در بیشتر موارد شیعیان را هدف حملات خود قرار می‌دهد، به طوریکه در موصل حدود 4 هزار خانه متعلق به آنها را به اشغال خود درآورده است.

"ریچارد درلُو،" فرمانده سابق سازمان اطلاعات مخفی انگلیس از سال 1999 تا 2004 با اشاره به  گفتگوهای پیشین خود با "بندر بن سلطان،" رئیس سابق شورای امنیت ملی عربستان؛ گسترش جنایات گروه تروریستی داعش را قابل پیش‌بینی دانست‌. "درلُو" از تأثیر ویژه حامیان سعودی و قطری داعش در گسترش فعالیت های این گروه تروریستی -- که به طور خصوصی این گروه را تأمین مالی می‌کنند-- اطمینان کامل دارد. وی همچنین چشم‌پوشی مقامات سعودی و قطری از فعالیت‌های این افراد را عامل اصلی گسترش فعالیت‌های داعش در مناطق مختلف عراق می‌داند.

در ادامه گزارش آمده است: اسناد فاش شده مقامات آمریکایی نیز حمایت عربستان از گروه تروریستی داعش را اثبات می‌کند. "هیلاری کلینتون،" وزیر سابق امور خارجه آمریکا در سندی که "ویکی‌لیکس" فاش کرد، نوشته بود: "عربستان سعودی یکی از حامیان مالی اصلی القاعده، طالبان، لشکر طیبه در پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی است." وی همچنین هدف عربستان از مقابله با القاعده را تأمین امنیت داخلی خود می‌داند، نه تأمین امنیت برون مرزی.

نگارنده گزارش در ادامه می‌نویسد: حمایت عربستان، قطر، کویت و امارات متحده عربی از گروه تروریستی داعش به گسترش فعالیت‌های این گروه دامن زده و عراق را با مشکلات کنونی مواجه کرده است. مقامات عراقی بارها هشدار داده‌اند که ادامه جنگ سوریه و گسترش جنایات داعش خسارات جبران ناپذیری را برای کشورشان در پی خواهد داشت.

این ادعای انگلیس و آمریکا که آنها در جایگاهی نبوده‌اند که جنگ سوریه را پایان دهند، کاملاً گمراه کننده است. این دو کشور با پافشاری بر تمرکز مذاکرات صلح بر برکناری "بشار اسد،" رئیس‌جمهور سوریه عملاً به ادامه تنش‌ها و جنگ سوریه کمک کرده‌اند.

نگارنده اینگونه نتیجه گیری می‌کند: عربستان سعودی مانند "فرانکنشتاین" (یک شخصیت داستانی) هیولایی را خلق کرده که هر روز بیش از پیش غیر قابل مهار می‌شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار