مسکو: ایران خواستار دریافت انواع جنگ‌افزار‌های روسی است

معاون رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره گسترش همکاری نظامی تهران و مسکو گفت ایران مایل به دریافت همه نوع جنگ‌افزار روسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبرگزاری ایتارتاس به نقل از ولادیمیر کوژین، معاون رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های فنی - نظامی، اعلام کرد: ایران مایل به دریافت همه نوع جنگ‌افزار روسی و نه فقط سامانه‌های دفاع هوایی اس- ۳۰۰ است. 

کوژین اعلام کرد: روسیه امیدوار است همکاری‌های فنی - نظامی با ایران پس از لغو همه محدودیت‌ها در این کشور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. 

وی گفت: «من فکر می‌کنم زمانی که همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها لغو شود، ما پیشرفت جدی تری در همکاری‌های فنی - نظامی خواهیم داشت که الان این همکاری‌ها در زمینه اقلامی است که تحت پوشش تحریم‌ها نیستند و به اجرای طرح‌های خیلی بزرگ در آینده امیدوار هستیم.» 

کوژین در ادامه گفت: طرف ایرانی به این موضوع بسیار تمایل دارد؛ آن‌ها واقعا به ارتقای نیروهای مسلح یکپارچه خود نیاز دارند و باید این نکته را در نظر داشت که ایران کشوری بزرگ با نیروی مسلح بزرگ است و البته صحبت درباره قراردادهای بسیار بزرگ به ارزش چندین میلیارد در میان است. 

وی پیش‌تر اعلام کرده بود روسیه در حال تحویل سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس - ۳۰۰ به ایران در چارچوب قراردادی است که اجرای آن با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به تعویق افتاد. 

از اوایل ماه نوامبر توافق جدیدی برای تحویل این سامانه‌ها به ایران به مرحله اجرا درآمد. این توافق پس از آن حاصل شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بهار گذشته ممنوعیت فروش این سامانه‌های دفاع هوایی به ایران را لغو کرد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار