کارشناس روس:

نامه رهبر ایران راهنمای جهانی مبارزه با تروریسم است

«ایرج بایف» شرق شناس و رئیس کنگره ایرانی زبانان استان «نیژنی نووگراد» روسیه گفت: نامه رهبر انقلاب ایران به جوانان کشورهای غربی، راهنمای جهانی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است که باید راهکارها و راهبردهای تصریح شده در آن عملیاتی شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛بایف افزود: آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی با دوراندیشی، در نامه خود جوانان را به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه خطاب قرار داده است.
وی افزود: امروز تروریسم و کشورهای حامی آن، بویژه آمریکا و متحدان منطقه ای کاخ سفید مانند عربستان سعودی و قطر، جوانان را هدف قرار داده اند و از این قشر پویا به عنوان ابزار یک بار مصرف برای اهداف تروریستی استفاده می کنند.
عضو اتحادیه نویسندگان حرفه ای و انجمن نظامی – تاریخی روسیه ادامه داد: ' گروه های تروریستی و افراط گرایان با استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی جوانان را جذب می کنند و جوانان کشورهای غربی بخشی از نیروهای گروه های تروریستی هستند.
' آشکار است که گروه های تروریستی از جوانان برای انجام حملات تروریستی و بیشتر انتحاری در کشورهای اسلامی استفاده می کنند و تاکنون صدها هزار نفر از مردم عراق، سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه قربانی جنایات ضدبشری تروریست ها شده اند'.
وی گفت: ' برخی ادعا می کنند غرب مسوولیتی در گسترش تروریسم ندارد و کشورهای عربی و اسلامی مقصر هستند، در حالی که کاملا روشن است پیش از تهاجم آمریکا به عراق و لیبی، سازمان های تروریستی چنین ابعاد وحشتناکی نداشتند.
' آمریکا و متحدانش در وضع نابسامان کنونی منطقه خاورمیانه مسوول هستند و هم اکنون برای بی ثبات کردن بیشتر اوضاع منطقه برنامه ریزی می کنند'.
کارشناس روس اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی این مسائل را با دوراندیشی درک کرده و جوانان کشورهای غربی را از افتادن در دام تروریست ها و گروه های افراط گرا که فقط برای ضربه زدن به دین اسلام به وجود آمده اند، برحذر داشته است و در مورد خطرات سیاست های غرب و پیامدهای آن هشدار داد که باید بدقت مورد توجه قرار گیرد.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.