کرمانشاه؛

حادثه غم انگیز از بین رفتن محیط زیست در جریان است

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست گفت :همه مشکلات زیست محیطی ما در خشکسالی و قهر آسمان ریشه ندارد، بلکه ردپای نابخردی در این مشکلات دیده می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛محمود درویش با بیان اینکه کرمانشاه یکی از قربانیان جدی ریزگردها است گفت: ریزگردهابا اسیب به درختان بنه و بلوط‌های زاگرس و ازبین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های مفید طبیعت موجب افزایش بیابان زایی شده است.

وی به خشکیدگی و کم آبی در سطح کشور از جمله تالاب انزلی، رودخانه اترک، تالاب هامون، جازموریان و ... اشاره کرد و افزود: ما با خشک شدن دریاچه ارومیه بزرگترین بیابان زایی به میزان 480هزار هکتار را طی 15 سال تجربه کردیم.

درویش به ازبین رفتن 18 میلیون درخت بلوط در منطقه غرب و کاهش تعداد گونه‌های جانوری کل، بز، قوچ، میش از یک میلیون و 300 هزار راس در گذشته به 110 هزار راس اشاره کرد و گفت: این یعنی 90 درصد اندوخته جانوری کشور را از دست دادیم.
وی ادامه داد: با اجرای سد "گتوند"400 اثر کهن زادبوم ایران زیر آب رفت و حالا این موضوع در خصوص سد "داریان" در حال تکرار شدن است.

درویش راه حل مقابله با این بحران‌ها را افزایش آگاهی مردم دانست گفت: سمن‌های محیط زیست نقش مهم در این موضوع دارند در کرمانشاه مدرسه طبیعت "کیکم" حاصل فعالیت همین سمن هااست.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.