رونمایی از نخستین منشور راهبردی سیمای استان‌ها

رئیس مركز سیمای استان‌های رسانه ملی این مركز را یكی از بازوهای مهم صداوسیما در تبیین و گسترش فرهنگ بومی ایرانی و وحدت اقوام دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ نشست خبری همایش مدیران شبكه‌های تلویزیونی استان‌ها با حضور عبدالكریم خیامی رئیس مركز سیمای استان‌ها و جمعی از مدیران برگزار شد. 

دكتر عبدالكریم خیامی با اشاره به اینكه مركز سیمای استان‌ها مدیریت راهبردی 33 شبكه استانی به اضافه شبكه سراسری شما را برعهده دارد گفت: این شبكه‌ها ذیل سیاست‌های چند فرهنگی نظام اسلامی توانسته‌اند نقش موثری داشته باشد.

خیامی با اشاره به برگزاری همایش مدیران شبكه‌های تلویزیونی استانی با شعار «جامع‌نگری در محتوا، خلاق در تولید و واقع‌گرا در پخش» گفت: برگزاری كارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در محورهای مختلف مهم‌ترین بخش این همایش است تا در این مدت مدیران با بخش‌های راهبردی سیمای مراكز آشنا شوند.

وی افزود: در این همایش آیین‌نامه و الگوی گرافیكی مراكز استان‌ها كه به شكل مدون تهیه شده در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت و شاخص‌های طراحی برای ارتقای گرافیك شبكه‌ها آموزش داده خواهد شد.

رئیس مركز سیمای استان‌ها  با اشاره به تهیه و تدوین نخستین منشور راهبردی سیمای استان‌ها گفت: پس از ماه‌ها بررسی  علمی و تخصصی و ارزیابی كمّی رسانه‌ای در 12 حوزه تخصصی،  منشور راهبردی‌ برای شبكه‌های استانی تهیه كرده‌ایم كه می‌تواند سند و  توافق‌نامه‌ای میان شبكه‌ها باشد و افق روشنی برای برنامه‌سازان سیمای مراكز ترسیم كند.

خیامی با اشاره به برگزاری این همایش در مركز خوزستان بیان داشت: این همایش از 24 تا 26آذر در اهواز برگزار می‌شود و  رونمایی از بسته مستند «منظومه پارسایان» كه در 50 قسمت به زندگی عالمان دین، عرفان و اخلاق می‌پردازد یكی از بخش‌های این همایش است. این بسته پس از رونمایی در اختیار معاونت سیما و برون‌مرزی جهت پخش از شبكه‌های سراسری گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: هم اكنون ما به ترازی از بلوغ تكنیكی و فناوری در حوزه مستند رسیده‌ایم و بخشی از این توانایی را با رونمایی از مستند «كاوش در اعماق خلیج فارس» با عنوان طولانی‌ترین، برجسته‌ترین، و تكنیكی ترین مستند درباره خلیج فارس معرفی خواهیم كرد. این مجموعه با كارگردانی و تهیه كنندگی احسان عبدی پور در دو مركز هرمزگان و بوشهر تولید شده‌است.

رئیس مركز سیمای استان‌ها  با اشاره به دیگر وظایف مركز سیمای استان‌ها یادآور شد: دیگر وظیفه این مركز پشتیبانی از شبكه های سراسری است. برخی از آثار این شبكه های سراسری در مراكز استانی تهیه می شوند.

خیامی با تاكید بر تامین بخشی از برنامه‌های مناسبتی شبكه‌های سراسری درمراكز  گفت: از دیگر فعالیت های ما، پخش برنامه در مناسبت های مهمی مثل دهه محرم و مناسبت های ملی چون راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس است و اكنون مراكز این توانایی را دارند كه پوشش تمامی مراسم ملی و مناسبتی استان‌ها را برای تمام شبكه‌های سراسری و برون‌مرزی برعهده بگیرند.

وی افزود:‌ در طول یكسال اخیر حدود 4 هزار ساعت قاب تصویر شبكه‌های تلویزیونی بومی‌تر شده است كه از افتخارات شبكه استانی است. این حجم تولید با وجود مشكلات مالی سازمان به انجام رسید و برنامه‌سازان ما توانستند با قدرت تمام كار خود را به نتیجه برسانند و و تصاویر را به مؤلفه‌های زیستی، زبانی و ... همان استان بدل كنند.

خیامی ضمن تاكید بر توازن پخش میان برنامه‌های تامینی داخلی و خارجی افزود: تأمین خارجی در شبكه‌های استانی به نصف تقلیل پیدا كرده است كه رقم آن در گذشته 30 درصد محاسبه شده است. در حوزه تامین داخلی نیز تا كنون 5سریال و مینی‌سریال كه در شبكه‌های استانی تولید شده بود از شبكه‌های سراسری پخش شده است.

وی در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت:‌ همانطور كه می‌دانید انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اسفند ماه برگزار خواهد شد كه بار اصلی پوشش‌ انتخابات نیز بر دوش 33 شبكه استانی است و ما تلاش می‌كنیم كه این حماسه را در سراسر ایران به بهترین نحوه به تصویر بكشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار