قزوین؛

ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین تخریب می شود

دادستان استان قزوین گفت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات بزودی تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین تخریب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛حجت الاسلام صادقی نیارکی در خصوص اجرای احکام تخریب ویلاهای اطراف قزوین اظهار کرد:‌ در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و صدور حکم از سوی محاکم دادگستری که به مرحله قطعیت نیز رسیده نسبت به تخریب و قلع و قمع املاکی که به صورت غیرمجاز ساخته شده اقدام شده است.

وی در خصوص تعداد ویلاهای ساخته شده غیرمجازگفت: حکم تخریب سه باب ویلا به طور کامل انجام گرفته و در هفته های آتی احکام تخریبی دیگری نیز با توجه به برنامه ‌‌‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دادستانی در موعد مقرر نسبت به تخریب ویلاها و ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله زمین های محصور شده در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان قزوین تصریح کرد:  وظیفه دستگاه قضایی، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و خدادادی و از آن مهم ‌تر، اجرای قانون است و با قوت و قدرت فارغ از اینکه مرتکبین دارای چه جایگاهی هستند و بدون در نظر گرفتن وابستگی آنان به جریان، طیف یا دستگاهی، با جدیت قانون را اجراء خواهیم کرد.

وی یادآورشد: با اجرای احکام تخریب، ضرر و زیان وارده به مالکین دو برابر می شود لذا تقاضای ما از مالکین این بناها این است که در صورت داشتن محکومیت و آراء قطعی در این زمینه شخصا مبادرت به تخریب بناها و ساخت و سازهای غیر مجاز کنند و در این کار پیش قدم شوند تا از ضرر و زیان و خسارت ناشی از تخریب توسط دادستانی جلوگیری شود.

صادقی ضمن هشدار به متخلفان گفت: ما به افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز در این مناطق می‌‌کنند، توصیه می‌‌کنیم قانون‌مدار باشند و پای خود را بیشتر از حریمی که قانونگذار برای افراد درنظر گرفته فراتر نگذارند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.