قزوین؛

579 هکتار طرح مرتعداری در استان قزوین تهیه شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از ابتدای ابلاغ اجرای طرح مرتعداری تاکنون 579 هکتار طرح مرتعداری در این استان تهیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛علی اکبر اسدالهی  افزود: طرح مرتعداری سند مدونی از مجموعه اقداماتی است که به منظور مدیریت پایدار مراتع با هدف حفظ ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره برداری صحیح و استمرار تولید در محدوده معینی از مراتع که سامان عرفی قانونی نامیده می شود، تهیه و در قالب طرح به تصویب سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و یا واحدهای تابعه استانی آن می رسد.

اسدالهی بیان کرد: تمامی طرح های مرتعداری در این استان با نظارت کامل اجرا می ‏شود و در راستای اجرای طرح‏ های مرتعداری قراردادهای 10 تا 30 ساله بسته می‏شود و در صورت توافق، اجرای این طرح‏ها ادامه‏ دار خواهد بود.

وی عنوان کرد: مهمترین بحثی که ما در زمینه اجرای این طرح‏ ها دنبال می‏کنیم، تعدیل دام و رساندن آن به تعادل واقعی است و در حال حاضر تعداد دامداران زیاد شده است و لازمه خدمات‏ رسانی به همه آنها، این است که ما ظرفیت را تعدیل کنیم و این کار با اجرای طرح ‏های مرتعداری میسر می‏شود.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: بهترین و مفیدترین اقدامی که می تواند ما را در برابر چالش بیابانزایی مصون نگه داشته و جلوی پیشروی بیابان را سد کند، حفظ، احیا و توسعه پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی است.

استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع، 29 هزار و 150هکتار بیابان و 28 هزار و 157هکتار جنگل است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: هکتار ، طرح ، مرتعداری ، تهیه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.