درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی تحرکات ترکیه

روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحرکات ترکیه را در عراق و سوریه، پشت درهای بسته بررسی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در ادامه تنش‌ها میان مسکو و آنکارا ، برخی منابع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند روسیه از این نهاد بین‌المللی درخواست کرده است تحرکات ترکیه در عراق و سوریه را مورد برسی قرار دهد. گرچه، نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هنوز توضیحی در این ارتباط صادر نکرده است.

این منابع اعلام کردند به احتمال زیاد مسئله سرنگونی جنگنده روسیه بوسیله ترکیه در نشست شورای امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آمریکا ریاست این مذاکرات را برعهده خواهد داشت.

از طرف دیگر بغداد نیز آنکارا را به دلیل استقرار نیروهای ترکیه در پایگاهی در شمال عراق، به نقض حاکمیت خود متهم کرده است. دولت عراق تهدید کرد در صورتی که ترکیه نیروهای خود را از شمال عراق خارج نکند، این مسئله را به شورای امنیت ارجاع خواهد داد. 

ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد صدها نظامی خود را که هفته گذشته به پایگاهی در شمال عراق رسیدند، از این کشور خارج نخواهد کرد.  این در حالی است که دولت عراق به ترکیه فرصتی 24 ساعته برای خروج نیروهایش داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا روسیه تصمیم دارد شکایت عراق را نیز مطرح کند و آیا هیئت روسی از شورای امنیت، اتخاذ تدابیری را در این خصوص درخواست خواهد کرد یا نه؟

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار