دیلی بیست در گزارشی مدعی شد تعداد روسهایی که در سال جاری میلادی به داعش پیوسته اند در مقایسه با سال گذشته 4 برابر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی بیست در گزارشی نوشت: تعداد افرادی  که در سراسر جهان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق سفر می کنند، رو به افزایش است؛ اما روسیه و آسیای مرکزی از سال گذشته شاهد تغییرات چشمگیری بوده اند. برخی اخبار حاکی از رشد 300 درصدی سفر ساکنان روسیه و آسیای مرکزی به سوریه و عراق است.

دیلی بیست در ادعایی مضحک و عجیب نوشت: بر اساس آمار گروه صوفان در نیویورک، روسیه با 2400 جنگجو در حال حاضر سومین تامین کننده نیروی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق است.

به ادعای این وبسایت، آمارها نشان داد روسیه در ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد 93)، حدود 800 نیرو در عراق و سوریه داشت. تونس و عربستان سعودی به ترتیب با 6000 و 2500 نیرو از جمله کشورهایی هستند که در حال حاضر بیشترین تعداد نیرو را برای گروه تروریستی داعش فراهم می کنند.

این وبسایت در ادامه ادعاهای واهی خود نوشت: مقامات روس بسیاری از مردم خود را تشویق می کنند به گروه تروریستی داعش بپیوندند. منطق آنها این است که جنگجویان به جای مشکل سازی در روسیه، بهتر است در کشورهای دیگر بجنگند.

به نوشته این وبسایت، با حملات تروریستی پاریس --که بوسیله فرانسوی ها و بلژیکی ها انجام شد -- و سقوط هواپیمای روسیه بر فراز صحرای سینا -- که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت -- روسیه باید در خصوص اعزام جنگجو به خاک سوریه، استراتژی خود را تغییر دهد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار