محکومیت استقرار نیروهای ترکیه در عراق از سوی سفیر مسکو در سازمان ملل

مسکو در شورای امنیت، استقرار نیروهای ترکیه را در عراق محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه سه شنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد استقرار نیروهای ترکیه را در عراق محکوم کرد؛ اما این شورا درباره این کشمکش بین بغداد و آنکارا  موضع گیری نکرد.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل در برابر خبرنگاران گفت: "جلب توجه شورای امنیت درباره این مسئله مهم است."

وی از اینکه شماری از اعضای غربی شورا به ویژه آمریکا از تذکر دادن به ترکیه در این خصوص خودداری کردند، ‌ابراز تأسف کرد.

چورکین تصریح کرد : "ترکیه با استقرار بیشتر نیرو در شمال عراق بدون توافق دولت عراق به شکل غیرمحتاطانه و غیرقابل توضیحی عمل کرده است." سفیر روسیه گفت :« این مسئله از فقدان مشروعیت اقدامات ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه حکایت دارد."

چورکین گفت :« از اینکه شورای امنیت برحاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید نکرد ،«‌دلسرد » شده است؛ زیرا برخی از غربی ها که وی از آنان نامی نبرد،‌ اعلام کردند این کار اوضاع را بدتر خواهد کرد. " وی نتیجه گیری کرد:« تاثیر این نشست با پیامی یکپارچه قویتر می شد؛ اما ما توانستیم این پیام را ارسال کنیم ."

محمد علی الحکیم، سفیر عراق در سازمان ملل نیز به نوبه خود در برابر خبرنگاران گفت بغداد و آنکارا تلاش خواهند کرد این کشمکش را به شکلی دوجانبه حل وفصل کنند و این گفتگوها به خوبی انجام می شود. وی گفت مسکو درباره این ابتکار با این کشور مشورتی نکرده است.

روابط میان آنکارا و مسکو از زمان حادثه هوایی 24 نوامبر(3 آذر) زمانی که یک بمب افکن روس درپی حمله هواپیماهای ترکیه سرنگون شد، ‌بسیار پرتنش است . عراق به نوبه خود خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک خود شده است .


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار