جوکار در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

تحت هیچ شرایطی پای میز مذاکره با محوریت حقوق بشر نخواهیم نشست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حقوق بشر آمریکایی را قبول نداریم و تحت هیچ شرایطی پای میز مذاکره‌ با محوریت موضوع حقوق بشر نخواهیم نشست.

"محمدصالح جوکار" در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم جدید وزارتخارجه برای صحبت با گزارش‎گر ویژه سازمان ملل گفت: همه بر این مسئله واقفند که احمد شهید مهره آمریکایی‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه گزارش‌های او راجع به بحث حقوق بشر در ایران با استقلال فکری تدوین نشد، اظهار داشت: احمد شهید تحت سیاست‌های آمریکایی گزارش‌هایش را تکمیل می‎کرد و  این گزارش‌ها به هیچ‌وجه قابل قبول نبود.

او با بیان اینکه گفت‎وگو با احمدشهید را به صلاح نمی‎دانم، تصریح کرد: احمدشهید در حدی نیست که با سطوح بالای کشور دیدار داشته باشد. چرا که چنین رفتاری او را جری‎تر می‎کند. و معتقدم اگر بناست جلسه‌ای با این گزارش‌گر گذاشته شود، بهتر است که به صورت کارگروه و در سطوح پایین نظام باشد.

جوکار با بیان اینکه در هیچ زمینه دیگری جز موضوع هسته‌ای با آمریکایی‌ها مذاکره نخواهیم داشت، متذکر شد: آمریکا، نماد پایمال کردن حقوق بشر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جنایت‌های بی‌شمار آمریکا ادامه داد: آمریکا کشوری است که حتی حقوق رنگین پوستان را پایمال می‌کند و مسلم است که با چنین کشوری نمی‌توان پیرامون بحث حقوق بشر مذاکره کرد.

وی خاطر نشان کرد: تبعیض نژادی و حقوق بشر آمریکایی را قبول نداریم و به همین دلیل تحت هیچ شرایطی با آن‌ها پای میز مذاکره‌ای با محوریت موضوع حقوق بشر نخواهیم نشست.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار