زندگی مشقت بار مردم موصل و رقه در سایه غول داعش + تصاویر

گاردین در گزارشی نوشت: مردم موصل و رقه با وجود حملات هوایی، اسارت در گروه تروریستی داعش و نبود آب و غذا، همچنان به زندگی امیدوارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در گزارشی نوشت: همه -- از روسیه، آمریکا و فرانسه گرفته تا انگلیس -- رقه را بمباران می کنند؛ اما زنان اسیر در گروه تروریستی داعش آرامش خاصی از این حملات هوایی بدست آورده اند. بمباران مواضع داعش و فرار عناصر این گروه تروریستی از حملات هوایی، باعث شده است زنان رقه بار دیگر طعم آزادی را بچشند. 

یکی از فعالان گروه "رقه در سکوت سر بریده می شود" گفت: زنان حالا می توانند درب بالکن و پنجره های منازل خود را باز کنند و هوای تازه را نفس بکشند. مردم رقه حالا می توانند اندکی از آزادی لذت ببرند. 

به نوشته گاردین، در موصل نیز شرایط تفاوت زیادی ندارد. یکی از شهروندان موصل گفت: استانداردهای زندگی رو به وخامت گذاشته است؛ زیرا کسب و کار و منابع در آمد به کلی در این شهر از بین رفته است. مردم از حملات وحشیانه داعش و بمباران هوایی و زمینی به ستوه آمده اند.

این گروه تروریستی که از سنجار عراق بیرون رانده شد، اینک در رقه با بمباران وحشتناکی مواجه شده است. عناصر این گروه تروریستی نیز با تقویت حضور خود در رقه و موصل، به این حملات هوایی واکنش نشان داده اند. آنها حتی به افرادی که در این شهرها زندگی می کنند، اجازه خروج نمی دهند.

یکی از شهروندان رقه نیز گفت: در دو سال گذشته تغییرات زیادی در این شهر رخ داده است. اینجا به یک زندان بزرگ تبدیل شده است. برقراری تماس با افرادی که در رقه هستند به شدت دشوار است. مردم موصل نیز از وضع اسف بار زندگی در این شهر شکایت دارند. به عقیده آنها، نبود پول نقد به یک معضل بزرگ در موصل تبدیل شده است. بسیاری از مغازه ها تعطیل شده و حتی بهای نفت و گاز 4 برابر شده است. 

یکی از شهروندان موصل نیز گفت: "زندگی در این شهر هر روز سخت تر می شود. داعش 80 هزار دینار پول، 15 کیلوگرم آرد و 10 کیلوگرم برنج به من می دهد. اما این مقادیر برای خانواده پرجمعیت من کافی نیست. همه از این شرایط ناراضی هستند؛ اما هیچ کس جرأت شکایت ندارد. استفاده از تلفن همراه نیز ممنوع است و در صورت سرپیچی از این قانون، فرد مجازات می شود." 

حملات بی رحمانه گروه تروریستی داعش زندگی روزمره مردم را با مشکلاتی روبرو کرده است. ساکنان این شهرها با ترس مجازات از جانب تروریستهای داعش، گذران زندگی می کنند.

زندگی مشقت بار مردم موصل و رقه در سایه غول داعش + تصاویرزندگی مشقت بار مردم موصل و رقه در سایه غول داعش + تصاویر
زندگی مشقت بار مردم موصل و رقه در سایه غول داعش + تصاویر
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار