حامی دولتی زنان اصلاح‌طلب؛

معاون امور زنان رئیس‌جمهور کجای پازل انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؟ +تصاویر

شهیندخت مولاوردی که از اعضای شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب بوده، در قامت معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز اهداف این جریان سیاسی را پیگیری می‌کند و به‌رغم حضور در دولت، حضور پررنگی در همایش‌های اصلاح‌طلبان دارد.

به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، دولت خود چون مجری انتخابات است نمی‌تواند در کار احزاب و گروه‌های سیاسی دخالت کند و بایستی به‌عنوان ناظر بی‌طرف تنها زمینه رقابت سالم جریان‌های سیاسی را فراهم نماید. اما این موضوع به‌ویژه در فعالیت برخی از مسئولان زن دولتی محلی از اعراب ندارد. در همین رابطه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست نشان داده که علاقه خاصی به مسائل سیاسی دارد و باوجود مشکلات عمده‌ای که در بخش زیست‌محیطی کشور وجود دارد سیاسی‌کاری جز لاینفک مدیریت ابتکار است.

شهیندخت مولاوردی نیز در این عرصه ید طولایی دارد و درواقع معاونت زنان را به پوششی برای پیگیری اهداف سیاسی جریانی اصلاح‌طلبان بدل ساخته است. وی در این راستا پای ثابت اغلب همایش‌های این جریان بوده و برنامه کاری خود را بر اساس اهداف سیاسی اصلاح‌‌طلبان طراحی و عملیاتی می‌کند.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور کجای پازل انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؟ +تصاویر

حضور مولاوردی در کنگره حزب اتحاد ملت و گفت‌وگو با علی شکوری‌راد در اثنای برگزاری مراسم

مولاوردی اینک به یاری اصلاح‌طلبان در راستای عملیاتی‌سازی پروژه سهمیه 30 درصدی زنان در مجلس رفته است. وی روز سه‌شنبه در همایشی که به همین منظور از سوی جریان اصلاح‌طلب به‌عنوان «زنان در تاریخ مجالس ایران»‌ برگزار شد با اشاره به اینکه زنان بیشتر از مردان متعهد به صلح هستند، گفت: «در برخی مواقع مطرح می‌شود که در نظر گرفتن سهمیه‌بندی جنسی در مجلس و تبعیض مثبت به نفع زنان نیست و خلاف قانون است درحالی‌که با استناد به مقدمه قانون اساسی این موضوع رد می‌شود، چراکه در مقدمه قانون اشاره‌شده؛ زنان به علت ستم بیشتری که از نظام طاغوتی دیده‌اند، استیفای حقوق آن‌ها هم بیشتر خواهد بود.»

معاون امور زنان رئیس‌جمهور کجای پازل انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؟ +تصاویر

حضور مولاوردی در سمینار « زنان در تاریخ مجالس ایران» در کنار علی‌ شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت

این درحالی است که شعار سهمیه 30 درصدی زنان در مجلس با هدف جذب آرای زنان در سبد رأی اصلاح‌طلبان انجام می‌گیرد و بیشتر از اینکه نگاهی شایسته‌سالارانه در آن وجود داشته باشد نگاه ابزاری و انتخاباتی به این موضوع در این جریان می‌شود و برخی از منتقدین نیز بیان می‌کنند که سیاستمداران مرد ‌اصلاح‌طلب خود را پشت شعارهای زنان برای رسیدن به قدرت پنهان می‌کنند؛ این درحالی است که در اصل جایگاه زنان برخلاف تبلیغاتی که می‌شود جایگاه نازلی است.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور کجای پازل انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؟ +تصاویر
مولاوردی حضوری چشمگیری در پیگیری اهداف انتخاباتی اصلاح‌طلبان داشته و بعضی اوقات در جلسات و همایش‌های احزاب این جریان سیاسی شرکت می‌کند. در این باب می‌توان به حضور وی در اولین کنگره حزب اتحاد ملت که به‌عنوان بدل حزب منحله مشارکت در فضای سیاسی کشور شناخته می‌شود، اشاره کرد.

به نظر می‌رسد در حمایت و اجرای برنامه‌های زنان اصلاح‌طلب از سوی مولاوردی یک رابطه دوسویه در میان دو طرف وجود دارد و زنان اصلاح‌طلب نیز در جلسات مختلف بر حمایت از معاون امور زنان دولت در چارچوب اهداف خود تأکید کرده‌اند؛ چراکه وی تا پیش از این به‌عنوان یکی از اعضای مجمع زنان اصلاح‌طلب فعالیت می‌کرده و اهداف و تفکراتش بسیار نزدیک به جریان سیاسی متبوع خود است.



هماهنگی اهداف نیز از ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها تا ایجاد اشتغال و پیگیری سهمیه 30 درصدی زنان در مجلس گسترده بود و تدوام داشته است.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور کجای پازل انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؟ +تصاویر


این درحالی است که وی در چهاردهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی با اشاره به مشارکت زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «حضور و مشارکت سیاسی زنان در انتخابات آینده را تشویق می‌کنیم اما این عمل را به‌عنوان یک فعالیت سیاسی و بدون حمایت از یک جناح خاص انجام داده و باید از این موضوع پرهیز کنیم.


اما به نظر می‌رسد حضور فعال در نشست‌ها و ضیافت‌های اصلاح‌طلبان و گرایش وی به این جریان سیاسی فعالیت‌های وی و معاونت تحت امرش را به سمت اهداف اصلاح‌طلبانه هدایت کرده است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.