بال هایی برای رها شدن از دنیای زمینی

یک هنرمند پیشکسوت انسان امروز را در قالب رنگ های سرد روی بوم های چند لته ای به تصویر کشیده است.

احمد كوچكيان مديرمسئول نگارخانه اريك که خودیکی از نقاشان و مجسمه سازان کشورمان است این بار با آثارش به گالری مینا می آید.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص کارهایش در این نمایشگاه گفت: تركيب بندى وكمپوزيسيون در اين آثار برايم بسيارمهم بوده اند من دراين کار دوبال فرشته رابه تصوير كشيدم زيرا بال پرندگان براى انسانهاي قديم وجديد هميشه غرور آفرين وبلند پروازى بوده ولى بال فرشتگان نماد آزادى و رها شدن از دنياى زمينی است.

کوچکیان تصریح کرد: بوم هايم به صورت سه لته است و این بخاطر وسعت كار است كه مى خواستم بالهاى فرشته سنگی را نشان دهم كه هـمين انسان معاصر است وتركيب بندى رنگ در اين اثر به گونه اى است كه موجب گردش چشم مخاطب ورهايي از همین دنيا ی زميني می شود.

وی اضافه کرد: رنگهای خاکستری سرد درپس زمينه بالهاى كنده شده ازانسان سنگى ،حركت چشمان مخاطب را بيشتر جلب مى كنند. 

این هنرمند درباره تم رنگى آثارش مى گويد تركيب رنگى اين آثاراز جنس بافت سنگ است؛ وقتى در طبيعت به سنگ نگاه مى كنيد تركيب رنگى متنوعی دربافت های آن  مىبينيد من هم سعى كردم آن رنگها را درقالب اثر به كار گيرم و از آن ها به شکل ملایم تری در پس زمینه کار استفاده كردم همچنین در بخش خلق اثر هدفم این بود که با ضرب قلم احساساتی چون سختی سنگ و سبکی و آرامش را به بیننده انتقال دهم.

كوچكيان در پایان خاطرنشان کرد: برگزارى اين نوع نمايشگاه هاى گروهى که نقاشان دیروز و امروز را دور هم جمع می کند، ایده خیلی خوبی است و در این نمایشگاه نیز 33 هنرمند از نقاط مختلف کشور حضور دارند؛ نمایشگاهی که از 20 آذر به مدت یک هفته با موضوع آزاد برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
باسلام کارهایتان رادرگالری مینادیدم بسیارعالی بودن استادممنونم که دعوتم کردین
آخرین اخبار