مشهد؛

برچسب افراطی گری به دلسوزان نظام مانع اجرای نقشه های دینی نشود

امام جمعه مشهد مقدس از برچسب زدن دلسوزان دین و نظام به افراطی گری گلایه کرد و این را شعار و توطئه کسانی دانست که قصد دارند صحبت های دلسوزانه در جامعه موثر نباشد.

برچسب افراطی گری به دلسوزان نظام مانع اجرای نقشه های دینی نشودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی ؛ امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی گفت: امروز دلسوزان دین و نظام را با برچسب افراطی متهم می‌کنند اما این نباید مانع اجرای نقشه‌های دینی شود.

آیت الله سید احمد علم الهدی برچسب افراطی را شعار و توطئه کسانی دانست که می خواهند صحبت یک دلسوز دین در جامعه موثر نباشد و  افزود: این ها هرکسی را که برابر فحشا و منکرات بایستد افراطی می دانند.

وی گفت: از حرکات فرمانده انتظامی کشور برای مقابله با فحشا و منکرات تشکر می‌کنم و عزیزان ما باید مقاوم برابر این قضایا بایستند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه  دو ماه عزاداری اهل بیت(ع) باید کاربردی باشد بیان کرد: بصیرت یعنی اینکه سیره سیاسی اهل بیت(ع) را تحلیل کنیم و وضعیت امروز خود را با این سیره تطبیق دهیم که اگر این شد محرم و صفر کاربردی است و این می تواند یک آموزه راهبردی در زندگی امروز در برابر دشمنان و صهیونیسم جهانی باشد.

وی روز بعد از رحلت پیامبر را دردناک ترین روز تاریخ اسلام شمرد و گفت:امروز حتی از روز عاشورا دردناک تر است چرا که برحسب نوشته علامه امینی، امروزبه خانه حضرت زهرا (ع) تهاجم کردند و خانه ایشان را آتش زدند و امروز روز شهادت حضرت محسن(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همه مصائب ما از یک چنین روزی آغاز شد افزود: مسئله همه مظلومیت‌هایی که شما از اهل بیت پیامبر سراغ دارید از یک چنین روزی شروع شد، ریشه تمام اینها رویارویی با خود رسول الله و پیامبر است.

وی با اشاره به اینکه اگر مجاهدات امیرالمومنین(ع) نبود اسلام امروز چنین نبود گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می‌فرمایند ای انصار، شما غلام یک مشت یهودی در باغ‌ها بودید و شمشیر و مجاهدت علی بود که شما را به اینجا رساند.

وی تصریح کرد: نباید موضع در دفاع از ارزش‌های دین عوض شود و این منطق که مردم را فقیر و بدبخت کنند و زندگی مردم را از درون کاخ‌های آمریکایی نشانه بگیرند، امروز در دستور کار است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به هشدار های رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد :بعضی ها ادعا می‌کنند باید سازش کنیم تا نان و آب فراهم شود و این همان منطقی بود که در دوران امام حسن(ع) نیز مطرح شد، در واقع منفذ دشمن همین است که که مقام معظم رهبری دائم ما را از نفوذ دشمن تحذیر می‌کنند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.