امام جمعه مشهد؛

نقش مؤثر شناخت امام رضا (ع) در معرفت و بصیرت

امام جمعه مشهد گفت: امروز باید امام رضا شناسی مبنای معرفت و بصیرت ما باشد.

نقش مؤثر شناخت امام رضا (ع) در معرفت و بصیرتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در جمع زائران بارگاه منور رضوی ، اظهار کرد: شناخت عمق شخصیت امام هشتم واجب است، در طول تاریخ اسلام در کنار توسعه قرآن و توسعه معارف دین مسئله دشمنی و عداوت با پیامبر به عنوان یک جریان نهادینه در حال روزافزونی بود.

وی افزود: دستاورد چند قرن حکومت بنی امیه و بنی عباس را که کنار هم بگذاریم جز امام شکی و جنایت و ظلم و ستم نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عزاداری شما اثبات قوی بودن مقام ولایت است عنوان کرد: امروز با عزاداری خود ثابت می‌کنید مقام ولایت بالاترین و قوی ترین جریانی است که انسانها را به خود جلب کرده است، عناصر استکباری که دردصدد این هستند که ولایت اهل بیت را ساقط کنند شما ثابت کردید شعائر اهل بیت و مظهر اجرایی اظهار ولایت اهل بیت در دنیا روز به روز در حال توسعه و در حال روزافزونی قدرت و جذبه انسانهای اصیل و مخلص است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: : اینکه گفته می‌شود ظلم بنی عباس بیشتر بود غیر از شکنجه‌ها و عداوت با فرزندان پیامبر این خصوصیت بود که بنی عباس می‌خواست مقام عظمت فکری و معنوی اهل بیت را در استخدام خود درآورند و این را ابزار تثبیت قدرت خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: از همه اینها نابکارتر، مامون ملعون بود ، او سعی داشت ضمن استخدام مقام امامت، جوری آنها را استخدام کند که در راستای آن هم آنها را سرکوب کند و هم مسیر آنها و راه تشیع و ولایتمداری آنها را از یک مسیر مستقیم منحرف کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مامون می‌خواست با حضور امام رضا(ع) خود را در خط تثبیت قدرت قرار دهد، در انتقال از مدینه به خراسان می‌خواست امام رضا(ع) را در همه کشور سیر دهد و تبلیغ کند می‌خواهد خلافت را به امام رضا(ع) واگذار کند.

آیت الله علم الهدی گفت: آنها می‌خواستند طی توطئه‌ای امام رضا(ع) را شهید کنند و مامون که ولیعهد بود را خلیفه و امام کنند و از این طریق خلافت و امامت در هم ادغام می‌شود و برای همیشه جریان امامت سقوط می‌کند و مسئله رهبری اسلام در خلافت بنی عباس خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نقشه شیطانی مامون بود تاکید کرد: برخی از صاحب منصبان صاحب قدرت که در زمان هارون در مدینه والی بودند و جرایم و جنایات آنها نصب العین مردم مدینه بود با موکبی راهی مدینه شد تا اینها امام را به مرو و خراسان منتقل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم مدینه از این حرکت خوشحال بودند و معتقد بودند حق به حقدار می‌رسد و خلافت قرار است به اهل آن واگذار شود؛ اینها آمدند امام هشتم را به سمت خراسان حرکت دهند اما دقیقا در همان لحظه حرکت وجود مقدس امام با اجرای برنامه‌ای تمام این نقشه شوم را از همان ابتدا نقش بر آب کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: مردم یک باره شوریدند و فهمیدند قضیه فتنه و توطئه است زیرا به اسم واگذاری خلافت می‌خواهند امام را به خراسان ببرند تا کنون انواع و اقسام امام کشی بوده است اما این شکل مرسوم نبوده است.

وی تصریح کرد: در مقام اجرای توطئه شیطانی دشمن ائمه رسمشان این بود که خودشان فدایی می‌شدند و عزیزانشان را نیز قربانی می‌کردند. امام رضا(ع) که از مدینه حرکت کردند لشگری نیز به همراه ایشان به راه افتادند تا دشمنان بدانند امام غریب نیست.

امام جمعه مشهد گفت: حضرت به هر شهری که می‌رسید مردم استقبال می‌کردند و امام نیز قضیه را افشا می‌کردند اما مامون از وسط راه دستور داد امام را مخفیانه به شهر بیاورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مامون مجلسی تشکیل داد تا خلافت و حکومت را به امام تفویض کند افزود: وی می‌خواست امام را برابر یک عمل انجام شده قرار دهد و سپس گفت این خلافت حق شماست و من این خلافت را واگذار می‌کنم به شرطی که من جانشین شما باشم و حضرت با یک جمله حرکت دوم مامون را نیز نقش بر آب کرد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: امام گفت مامون اگر خلافت حقی است که خدا به تو داده نمی‌توانی آن را به دیگری تفویض کنی و اگر این خلافت حق خدایی نبوده است پس چیزی را که مال تو نیست چگونه می‌خواهی ببخشی و این گونه مامون رسوا شد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.