نباید از جیب مردم هزینه کنیم/ آزادسازی قیمت‌ بلیت هواپیما به خاطر یک شکلات بیشتر؟!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی قیمت‌های حمل و نقل هوایی نباید از جیب مردم هزینه شود.

حسین محمدزاده نماینده مردم درگز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: وقتی به خاطر یک سری محدودیت‌ها نمی‌توانی تغییر عمده‌ای در سیستم حمل و نقل هوایی کشور به وجود آوریم، به طور حتم تصمیم آزادسازی قیمت‌ها در شرایط فعلی تأثیری نخواهد داشت.

وی در توضیح بیشتر گفت: هم اکنون بسیاری از هواپیماهای ما مستهلک و تقریبا فرسوده شده‌اند وقتی دولت در شرایط حاضر امکان خرید و ورود هواپیمای جدید را به سیستم حمل و نقل هوایی کشور ندارد، شرکت‌های هواپیمایی چه خدمات بهتری را می‌خواهند به مسافران ارائه دهند تا هم رضایت مشتری را جلب نمایند و هم برایشان توجیه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم درگز با بیان اینکه ناوگان هوایی کشورمان 22 سال از عمرش می‌گذرد تصریح کرد: طبیعتا دولت و حاکمیت با واقع‌بینی یک آنالیزی در خصوص هزینه‌های ایرلاین‌ها استخراج و یک سود عادلانه که موجب تأثیر در خدمات ارائه شده به مردم می‌شود را مد نظر قرار دهند و اینکه تمام هزینه‌ها با این آزادسازی از جیب مردم هزینه نشود.

وی افزود: یعنی بخشی از اعتبار موردنیاز را خود دولت و حاکمیت تقبل کند.

وی در پایان با بیان اینکه در شرایط حاضر از موضع رسمی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطلع نیستم، گفت: قطعا این مسئله با ابهامات فراوان همراه است و نوع خدمات نیز نامعین است، آیا با افزایش قیمت‌ها به دنبال حل تأخیر در پروازها هستند؟ یا تعریفشان از ارائه خدمات، دادن یک شکلات بیشتر به مسافران است؟

این‌ها سوالاتی است که هنوز پاسخ روشن و شفافی از سوی متولیان امر داده نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار