استقبال هاموند از نشست معارضان سوری در ریاض

وزیر امور خارجه انگلیس به معارضان سوری و میزبان آنان، عربستان سعودی، برای تشکیل کمیته مذاکراتی درباره بحران سوریه، تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دولت انگلیس، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس از توافق طیفی از رهبران معارض سوری در مورد تشکیل یک کمیته مذاکراتی و دیدگاهی که به فراهم کردن زمینه برگزاری مذاکرات برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه کمک می کند استقبال کرد.

هاموند گفته است :« من به رهبران مخالف دولت سوریه و میزبان آنها عربستان سعودی، به سبب گردهم آوردن گروهی گسترده و فراگیر از اپوزیسیون به منظور تأیید دیدگاههای آنها برای سوریه، اتخاذ رویکردی روشن در مورد مذاکره با رژیم سوریه و ایجاد کمیته مذاکراتی تبریک می گویم.

وی افزود: این کمیته اکنون شرایط را برای پیشرفت رو به جلو آماده می کند. من همچنین از تعهد کنفرانس ریاض به ایجاد سوریه ای متحد و کثرت گرا که همه اشکال تروریسم را رد کند استقبال می کنم.

پایگاه اینترنتی دولت انگلیس در ادامه نوشت: انگلیس همچنان نقش کامل خود را در «گروه بین المللی حمایت از سوریه» ایفاء خواهد کرد؛ گروهی که تاسیس شد تا از گذار سیاسی به رهبری و مالکیت سوریه بر اساس اعلامیه ژنو در سال 2012 اطمینان یابد.

در ادامه این گزارش آمده است: انگلیس همچنین نقش کامل خود را در خصوص یک جدول زمانی بلند پروازانه، اما روشن ادامه خواهد داد. این کنفرانس، گامی مهم پیش از نشست بعدی « گروه بین المللی حمایت از سوریه » بود که هفته آینده برگزار می شود.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار