استقبال انگلیس از قطعنامه شورای حکام: امروز روز مهمی در تعامل با ایران است

وزیر خارجه انگلیس گزارش نهایی آژانس درباره برنامه هسته ای ایران را گزارشی مستقل توصیف و از آن استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس، «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس ضمن مستقل توصیف کردن ارزیابی نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران ، از چنین ارزیابی استقبال کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس متن بیانیه فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به بسته شدن پرونده ادعایی آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران را منتشر کرد.

در این بیانیه که در تاریخ پانزدهم دسامبر منتشر شده، فیلیپ هاموند به اهمیت قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرده است.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس افزود: فیلیپ هاموند از ارزیابی نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره توانایی های هسته ای ایران استقبال کرده است.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز قطعنامه ای را با اجماع تصویب کرد که براساس آن رسما اعلام شد ایران همه فعالیت هایی را که باید براساس نقشه راه درباره پی ام دی انجام می داد، اجرا کرده است. این کار به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه می دهد که به بررسی این موضوع خاص ، خاتمه دهد.

متن بیانیه فیلیپ هاموند به شرح ذیل است:

امروز روز مهمی در تعامل ما با ایران است. تحقیق چهار ساله درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران به پایان خود رسیده است و اکنون تمرکز آژانس بین المللی انرژی اتمی به سمت راستی آزمایی و نظارت بر توافقنامه هسته ای تاریخی خواهد بود که در ماه ژوئیه بدست آمده بود.

فیلیپ هاموند افزود: اجرای کامل این توافقنامه ، به همراه تبعیت ایران از بازرسی های پیشرفته و فعالیت های راستی آزمایی ، کارآمد ترین راه برای اطمینان یافتن از این مسئله است که ایران برنامه هسته ای نظامی را دنبال نمی کند.

بدین ترتیب، به تضمین امنیت منطقه ای کمک می کند و به ایران اجازه می دهد که بار دیگر با جامعه بین المللی تماس داشته باشد. ما مشتاقانه منتظر آن هستیم که شاهد باشیم ایران بقیه فعالیت های خواسته شده از این کشور را قبل از« روز اجرا» تکمیل می کند تا اینکه(رسیدن به ) چنین روزی ممکن شود و تحریم ها نیز شروع به برداشته شدن بکنند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
پروژه نفوذ در ایران توسط انگلستان صورت می گیرد.میگی نه نگاه کن.
آخرین اخبار