اوباما: حملات هوایی ما بیش از گذشته به داعش ضربه زده است

رئیس جمهور آمریکا گفت: مسلمانان در سراسر جهان باید هر نوع تفسیر تحریف شده از اسلام را رد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نطق هفتگی خود گفت: آمریکایی ها این هفته در سراسر کشور قوت خود در برابر تروریسم را نشان دادند. مردم در سن برناردینو با وجود اندوه ترس را از خود دور کرده اند.

وی افزود: جوامع ادیان با دوستی در کنار یکدیگر قرار گرفتند زیرا ما نمی توانیم به تروریسم اجازه دهیم نحوه زندگی ما را تغییر دهد.

در کنار آن، مردان و زنان ما در ارتش در حال افزایش تلاش برای نابودی داعش هستند. حملات هوایی ما بیش از گذشته در عراق و سوریه به داعش ضربه زده است. ما در حال گرفتن جنگجویان، رهبران، تسلیحات و تانکرهای نفتی بیشتر از آنها هستیم. 

نیروهای ماموریت وی‍ژه ما در آنجا هستند زیرا می خواهیم این تروریست ها را در هرجایی که تلاش می کنند مخفی شوند، شکار کنیم. حملات ما در هفته های اخیر موجب شد رئیس مالی داعش، یک رهبر تروریست در سومالی و رهبر داعش در لیبی را بگیریم. 

پیام برای این قاتلان ساده است. ما شما را پیدا خواهیم کرد و به دست عدالت خواهیم سپرد. این هفته، در همه جبهه ها به پیش خواهیم رفت. من روز دوشنبه قرار است به پنتاگون بروم و کارزار نظامی ما را بررسی کنیم و ببینیم چگونه می توانیم تلاشهای خود را تسریع کنیم.

من اواخر هفته به مرکز ملی مقابله با تروریسم می روم. من در آنجا تلاش ها در سراسر دولت برای جلوگیری از حملات در داخل کشور را مورد بررسی قرار می دهم. این هفته، وزارت امنیت داخلی سامانه هشدار خود به روز می کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من می دانم بسیاری از آمریکایی ها پس از حمله در پاریس و سن برناردینو می پرسند که من چه کاری می توانم انجام دهم. نخست این که ما باید هوشیار باشیم. اگر شما چیزی را دیدید که به نظر مشکوک آمد، به مجریان قانون بگویید. سالها توطئه ها به خاطر این کشف شدند که کسی چیزی را دید و اطلاع داد.

وی گفت: همانطور که من در صحبت خود در اواخر هفته گفتم یکی از مهمترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم این است که آمریکایی های واقعی باشیم. تروریست هایی نظیر داعش تلاش می کنند در بین ما از راههای مذهبی و ریشه های شخصی شکاف ایجاد کنند. آنها از این راه عضو گیری می کنند. مسلمانان مانند مسلمانان در سراسر جهان باید هر نوع تفسیر تحریف شده از اسلام را رد کنند. همه ما باید همه نوع تحجر را دور کنیم. من بار دیگر می گویم تحجر و تبعیض به داعش کمک و امنیت ملی ما را تضعیف می کند. خبر خوش این است که آمریکایی ها بر ارزش هایی اصلی که ما را قوی نگه داشته است، تاکید دارند.

رهبران سیاسی از طیف های مختلف، دموکرات ها و جمهوریخواهان، لیبرال ها و محافظه کاران قویا از آزادی ادیان حمایت می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها در سراسر کشور در حال تماس با دوستان، همسایگان و همکاران مسلمان خود هستند تا آنها بدانند ما در اینجا برای یکدیگر هستیم. یک زن در تگزاس نوشته ای را در دست گرفت که ما همسایگان مسلمان خود را دوست داریم. این پیامی است که همه ما، والدین به فرزندان، معلمان به دانش آموزان، رهبران وسیاستمداران و صاحبان مشاغل می توانند بدهند.

باراک اوباما گفت: مردم در سن برناردینو از جوامع مختلف از مسیحیان، یهودیان و مسلمانان ودیگران در مراسم برای قربانیان شرکت کردند. آنها پیام قوی ارسال کردند. همه ما در کنار یکدیگر هستیم و باید این روحیه را حفظ کنیم و کاری که به عنوان آمریکایی می توانیم انجام دهیم این است که متحد باشیم و از کشوری که دوستش داریم، دفاع کنیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار