آبادان؛

تولید خمیرمایه ازملاس نیشکر برای اولین بار در کشور

ازیک میلیون تن نیشکر تولیدشده در سال در خوزستان حدود 330هزارتن ملاس بدست می آید که نبود فن آوری های تبدیلی لازم باعث به هدر رفتن این ماده ارزشمند دربیابانها شده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ابادان؛ سرابی مدیر تولید فراوری ملاس گفت: هفت کارخانه تولید نیشکر در کشوروجود دارد . و زمانی همه ملاس آن ها بصورت ضایعات دور ریخته می شد. اما با ایجاد کارخانه ی تولید خمیرمایه والکل،انواع فراوری ملاس در این کارخانه صورت می گیرد.

احتشامی مدیرعامل این کارخانه گفت:این کارخانه باتولید سالانه بیش از 10هزارتن خمیر مایه بزرگترین تولیدکننده این محصول در کشوراست که همه نیاز کشور را تولید می کند.

وی افزود:خمیرمایه پس از طی فرآیندهای لازم توسط تجهیزات موجود به کیک خمیرمایه تبدیل می شود.

احمدی کارشناس آزمایشگاه گفت:آنالیزهای صورت گرفته در آزمایشگاه نشان می دهد که محصولات تولیدشده در این کارخانه از لحاظ کیفی بسیار بالاتر از بسیاری از محصولات خارجی است.

جهانبخش سرپرست واحدفنی این کارخانه گفت:میانگین متوسط تولید روزانه کارخانه ، حدود 30تن وسالانه حدود 10هزارتن تولید خمیرمایه است. که علاوه بر تامین نیاز کشور، نیاز بیش از 11کشور خاورمیانه از جمله کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس را تامین می کند.

مدیرعامل کارخانه تولید خمیر مایه ملاس نیشکر گفت: با صادرات 50تا60 در صد محصولات این کارخانه به خارج از کشور سالانه بیش از ده میلیون دلار ارز وارد کشور می شود..

عفراوی مدیر کنترل این کارخانه نیز گفت:در بخش کنترل این کارخانه ،بخش های مختلف کارخانه بنحوی نظارت و کنترل می شود تا محصولات باکیفیت داشته باشیم وبتوانیم در بازارهای داخلی وخارجی سهم بخصوصی به خود اختصاص دهیم.

سرعت تخمیرو کیفیت بالا، از مهمترین مزایای خمیرمایه ملاس نیشکرآبادان است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.