ادعای تازه آمریکا:

حملات ایران؛ جنگ نامتقارن علیه آمریکا

بنیامین رانکل، یکی از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا، در مقاله‌ای ایران را دارای ارتش جنگ سایبری نیابتی دانست و حملات ایران را خطری برای مشاغل آمریکا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیامین رانکل (Banjamin Runkle)، یکی از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا، در مقاله‌ای نوشت: موج اخیر حملات سایبری ایران به مقامات دولت اوباما، بخشی از کمپین گسترده‌تر جنگ نامتقارن آن‌ها علیه آمریکا است. این حملات، مشاغل آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

وی در ادامه به‌مرور ادعاهای پیشین برخی مقامات آمریکا پرداخت و نوشت: از زمان جنگ ایران و عراق، فرهنگ راهبردی جمهوری اسلامی، بر اساس «انکار» و از طریق جانشینان این کشور صورت می‌گیرد. ایران تمرکز خود را بر روی اهداف نرم، گذاشته تا از این راه، به اهداف راهبردی توسط توانایی نیروهای خود برسد. در سال 2005، سپاه پاسداران، از تشکیل ارتش سایبری ایران، حمایت کرد؛ ارتشی که وظیفه‌ی هک توییتر در دسامبر 2009 و موتور جستجوی چین در ژانویه‌ی 2010 را بر عهده داشت. سایر گروه‌های هکری ایران، به این نهاد (سپاه) مربوط می‌شوند مانند آشیانه. آن‌ها هزاران وب‌گاه آمریکایی و اروپایی را هک کردند و از سال 2008 تا سال 2010، علیه کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس عملیات خود را انجام دادند.

رانکل در ادامه‌ی مقاله‌ی خود گفت: ایران و سایر ملت‌ها، از سال‌ها پیش در حال ایجاد و استقرار سلاح سایبری هستند و دشمنان آمریکا سعی می‌کنند سطح توان خود را از طریق جنگ سایبری و تحولات آن، بالا ببرند.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا افزود: «به دلیل اینکه ایران، هنجارهای بین‌المللی مربوط به مصونیت سفیران را موردتوجه قرار نمی‌دهد، از تروریسم، جلوگیری و از گسترش [سلاح] هسته‌ای پرهیز نمی‌کند یا حتی ترورهای خارج از ایران را غیرقانونی نمی‌داند؛ آمریکا باید در آینده، خود را برای حملات مخرب سایبری بیشتر از سوی ایران، آماده کند.

رانکل نوشت: حملات جدید ایران علیه آمریکا، نشان داد تلاش‌های مسالمت‌آمیز برای تغییر رفتار دشمنان ما در قلمروی دیجیتال، کافی نیست.

وی در جای دیگر از مقاله‌ی خود، مدعی شد: «ایران ارتش جنگ‌های سایبری نیابتی ایجاد کرده است. این کشور از ظرفیت‌های سایبری سازمان‌های تروریستی در لبنان و همچنین از ارتش الکترونیک سوریه، حمایت می‌کند.

بنیامین رانکل، به مقامات آمریکا توصیه کرد به تقویت زیرساخت‌های حیاتی خود در برابر حملات سایبری و بهبود توانایی‌های پدافندی بپردازند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار