استونی؛ کشوری در فضای ابری

افزایش نگرانی کشورهای اروپای شرقی از روسیه، موجب شده است، استونی در فکر انتقال بسیاری از اطلاعات دولتی خود به فضای ابری خارج از این کشور باشد.

استونی؛ کشوری در فضای ابریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشورهای اروپای شرقی مانند لتونی، لیتوانی و استونی از توان سایبری روسیه احساس خطر می‌کنند. به همین دلیل، استونی می‌خواهد بیشتر اطلاعات دولتی خود را به فضای ابری بفرستد تا از این طریق در مقابل تهدیدات سایبری، مقاومت کند. دولت استونی قصد دارد در سال 2016، اولین مرحله‌ی این پروژه را به اتمام برساند. این اطلاعات قرار است در سرورهای موجود در سفارت‌های استونی در کشورهای دیگر، منتقل شود. هدف از این کار، جلوگیری از آسیب‌های حملات سایبری و حوادث طبیعی بیان ‌شده است.

استونی از کشورهایی است که حدود 95 درصد از خدمات دولتی خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد ؛ مانند رأی دادن و امضای اسناد رسمی.

تاوی رویواس (Taavi Roivas)، نسخت وزیر استونی، اظهار کرد: «ما درس‌های زیادی از حملات سایبری گرفته‌ایم. قرار دادن اطلاعات در فضای ابری موجب کاهش آسیب‌پذیری سامانه‌های اطلاعاتی می‌شود.»

علاوه بر حفظ اطلاعات حساس دولتی، هدف دیگری که استونی از انتقال اطلاعات به فضای ابری دارد، حفظ یادبودهای دیجیتال است؛ مانند وب‌گاه ریاست جمهوری این کشور که هک آن به‌منزله‌ی پیروزی برای هکرها است.

شایان‌ذکر است برخی مقامات استونی، تمایلی به انتقال برخی اطلاعات شخصی، به فضای ابری متعلق به شرکت‌های خصوصی ندارند. برخی از مسئولان این کشور نیز گفته‌اند با اجرای این پروژه ممکن است، استونی دیگری در فضای ابری تشکیل شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار