اردبیل؛

افزایش روابط تجار اردبیلی و کشور روسیه

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روابط تجار اردبیل و کشور روسیه افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ارژنگ عزیزی اظهار داشت: تعدادی از تجار و صادرکنندگان اردبیلی برای بررسی نیاز بازار کشور روسیه به این کشور سفر کرده بودند که در این راستا اقدامات بسیار اساسی در مورد برقراری روابط تجاری دو منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از نیاز بازار کشور روسیه محصولات، کالاها و خدمات خود را بسته‌بندی کنیم، گفت: در این راستا باید علاوه بر حمایت همه جانبه مسئولان از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: ایجاد روابط تجاری با کشور وسیعی نظیر روسیه می‌تواند در امر گسترش کالاهای صادراتی در زمینه اقلام مختلف محصولات کشاورزی در اردبیل بسیار موثر باشد و در زمینه بهبود بازار محصولات کشاورزی و تولیدی نیاز است تداوم صادرات در استان اردبیل لحاظ شود.

عزیزی با اشاره به تحریم مواد عذایی کشورهای اروپایی علیه کشور روسیه بیان کرد: برنامه‌ریزی هوشمندانه در این موقعیت می‌تواند استان اردبیل را به عنوان یکی از قطب‌های صادرکننده محصولات کشاورزی به کشور روسیه تبدیل کرده و کشاورزان را به تولیدات در این بخش ترغیب کند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای توسعه بخش کشاورزی و درآمد‌زایی برای تولیدکنندگان توسعه صادرات است که باید در این راستا تولیدکنندگان متناسب با نیاز بازارهای هدف محصولات خود را با کیفیت بالا تولید کنند تا در این راستا هیچ نگرانی متوجه کشاورزان نباشد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل در ادامه اظهار کرد: با توجه به استقبال کشاورزان از صدور محصولات کشاورزی انتظار می‌رود با صدور محصولات کشاورزی شاهد افزایش با کیفیت تولید در بخش کشاورزی شده و به دنبال آن بهبود معیشت کشاورزان و افزایش چشمگیر درآمد ناشی از صدور محصولات کشاورزی متوجه حال کشاورزان شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.