از وضعیت سفید آنفلوآنزا تا توسعه صادرات و واردات دارویی با امضای تفاهم نامه با ارمنستان

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر وضعیت سفید آنفلوآنزا در کشور از توسعه صادرات و واردات در حوزه دارو و درمان با امضای تفاهم نامه با ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری که به منظور امضای تفاهم نامه بین وزرای بهداشت ایران و ارمنستان برگزار شد، دکتر هاشمی وزیر بهداشت درخصوص اهداف امضای این تفاهم نامه گفت: روابط صمیمی بین دو کشور در این دولت به وجود آمده و با حضور معاون اول رئیس جمهور در ایروان سطح همکاری‌ها افزایش یافت و امیدواریم با رفع تحریم‌ها علیه ایران شاهد افزایش جدی در روابط دو کشور باشیم. 

وی افزود: شب گذشته درباره زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت با وزیر بهداشت ارمنستان صحبت‌های مفصلی داشتیم و هر دو وزارت بهداشت عزم جدی برای استفاده از حداکثر توانایی خود در زمینه آموزشی ، پژوهشی، بهداشت، درمان و دارو دارند ما از پیشنهاد وزیر بهداشت ارمنستان مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک بین دو وزارت استقبال می‌کنیم و انتظار داریم که این کارگروه هر چه سریعتر تشکیل شود و با حضور در ایروان و تهران زمینه‌های عملی امضای تفاهم نامه تا پایان سال مشخص گردد.

وی در ادامه گفت: ما با همه همسایه‌ها از جمله ارمنستان از گذشته دور روابط دارویی زیادی داشته‌ایم. کارخانه های زیادی در ایران برای همکاری با ارمنستان وجود دارد، همچنین ارمنستان به دلیل بازار اوراسیا که در اختیارشان است،فرصت بسیار خوبی برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران دارند و دو کشور می‌توانند تجربیات خود را در نظام درمانی با یکدیگر تبادل کنند . 

وضعیت سفید آنلوآنزا در کشور
دکتر هاشمی در حاشیه نشست خبری ایران و ارمنستان در جمع خبرنگاران در خصوص جدیت بیماری آنفلوآنزا در ایران گفت: آنفلوآنزا یک موضوع جدی نیست و در حال حاضر در وضعیت سفید قرار داریم و جای هیچگونه نگرانی نمی‌باشد. بنابراین از همه رسانه‌ها تقاضا داریم که طبق اطلاع رسانی در این فصل به نحوی عمل کنند که مردم مضطرب نشوند . راجع به همه بیماری‌های واگیر به ویژه آنفلوآنزا به گونه‌ای عمل کنند که موجب نگرانی مردم نشوند . خوشبختانه مردم بهتر از گذشته نکات بهداشت فردی را رعایت می‌کنند.

وی در خصوص آلودگی هوا در روزهای اخیر عنوان کرد: آلودگی هوا نیز یک مشکل تازه محسوب نمی‌شود و مردم متاسفانه به این موضوع عادت کردند، امیدواریم تمهیداتی فراهم شود تا آلودگی هوا کاهش یابد. 

وزیر بهداشت در خصوص امضای تفاهم نامه با ارمنستان توضیح داد: در قالب امضای این تفاهم نامه انتظار می‌رود میزان صادرات و واردات در حوزه بهداشت و درمان افزایش یابد و در حوزه درمان ما می‌توانیم از بخشی از خدماتی که ارمنستان از کشورهای دیگر دریافت می‌کند با سرمایه گذاری مشترک استفاده کنیم و با ایجاد پلی کلینیک و بیمارستان در جهت ارائه خدمات اقدام شود.بنابراین در زمینه آموزشی ، پژوهشی ، پیشگیری و درمان کارگروهی برگزار خواهد شد. دیدار آینده ما با ارمنستان در اسفند ماه امسال صورت می‌گیرد.

هاشمی در خصوص توریسم درمانی که از اهداف این تفاهم نامه بوده است عنوان کرد: توریسم درمانی نیز در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم شرکت‌های خصوصی فعالیت خود را در این بخش بیشتر کنند . دولت مجوزهای لازم را در این زمینه صادر کرده است. عرضه و تقاضا در حوزه دارو و درمان سنخیت ندارد و باید فراتر از مرزها عمل کنیم تا بتوانیم کیفیت را ارتقا دهیم. ارز آوری هم تعریف جدیدی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی دارد و در خصوص تعرفه‌ها نیز باید همکاری بیشتری با بخش خصوصی صورت گیرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام / 


برچسب ها: صادرات ، دارو ، وزیربهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار