تصمیم اینکه خیرین مدارس را کجا بسازند بر عهده کیست؟

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: احداث و بازسازی مدارس در مناطق مختلف از سوی خیرین باید بر طبق لیست اولویت‌های سازمان باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در نشست خبری هفته نکوداشت خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت‌: اقدام خیرین برای احداث فضاهای آموزشی دقیقا براساس نیاز منطقه است‌. سازمان نوسازی و آموزش و پرورش در طی جلساتی متعدد و با تشکیل کارگروه‌های مناسب، نیازهای مناطق را به تفکیک استخراج نموده‌اند و این لیست کاملا آماده است.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم مکان ساخت مدرسه از سوی خیرین چگونه گرفته شود تصریح کرد: وقتی یک خیر به موسسه برای مدرسه سازی مراجعه می‌کند معمولا اولویت انتخاب محل ساخت را بر عهده ما می‌گذارد و ما هم طبق لیستی که از اولویت نیاز مناطق در اختیار داریم آن مکان را مشخص می‌کنیم‌. اما برخی خیرین هم هستند که به علت تعلق خاطر به یک منطقه یا مدرسه آنجا را برای بازسازی یا احداث پیشنهاد می‌کنند که ماهم با این تصمیم و پیشنهاد موافقت می‌کنیم چرا که در 99 درصد موارد این پیشنهادها در اولویت‌های ما نیز بوده است. بنابراین در این تصمیم گیری با خیرین و همچنین در توسعه فضاهای آموزشی از این حیث مشکلی نداریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اظهار داشت: تا قبل از سال 1392 خیرین برای احداث فضای آموزشی مراجعه می کردند اما از سال 92 طبق قوانین قرار شد پروژه های نیمه تمام را هم برای تکمیل و راه اندازی، با شرایطی در اختیار خیرین بگذاریم. این اتفاق مبارکی بود که در آن سال رخ داد و تاکنون نقش خیرین علاوه بر احداث این گونه فضاها در تکمیل پروژه‌ها هم بسیار موثر بوده است.

ورناصری در پایان خاطر نشان کرد: در سال‌های 1392 و 1393 و 1394 بیش از 100 پروژه نیمه تمام با کمک خیرین تکمیل شد. در سال 92 حدود 250 پروژه نیمه تمام داشتیم (از پروژه هایی در مرحله اول و دوم گرفته تا پروژه ‌هایی که تنها به مرحله سفت کاری احتیاج داشتند )  که تاکنون حدود 110مورد از آنها تکمیل شده‌اند.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار