خیرین مدرسه ساز چشم‌انداز نظام تعلیم و تربیت/ تهران میزبان مدارسی با 110 سال عمر

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از نقش مهم خیرین مدرسه‌ساز در نظام تعلیم و تربیت و همچنین قدمت برخی مدارس تهران با 110 سال عمر خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  صبح امروز چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست خبری هفته نکوداشت خیرین مدرسه ساز شهر تهران که با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز تهران، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل خیر ساز تهران برگزار شد، گفت: امسال برای اولین بار هفته نکوداشت نیک اندیشان عرصه تعلیم و تربیت را برنامه ریزی کرده‌ایم و می‌خواهیم برای نهادینه کردن این کار بزرگ که همان فرهنگ‌سازی مدرسه سازی توسط خیرین است، قدم بزرگی برداریم. اهمیت این فرهنگ مرتبط با اهمیت فرهنگ تعلیم و تربیت است. این تعلیم و تربیت مورد توجه همه مردم و جامعه و دولت‌ها می‌باشد و دلیل این اهمیت مطالبه بزرگی است که جوامع از دولت‌ها دارد. این مطالبه بزرگ آینده می‌باشد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: تمام تلاشهای امروزه برای آینده است و دستگاه‌های سازنده آینده نظام تعلیم و تربیت همین مجامع خیرین مدرسه ساز است. بقیه دستگاه‌ها امروز را می‌سازند و زیر ساختها را فراهم می‌کنند.اما نظام تعلیم و تربیت نیروهایی را تربیت می‌کند که با این زیر ساختها بتوانند آینده خوبی را تضمین کند. ما در کشورمان هم در فرهنگ ایرانی و هم در فرهنگ اسلامی در رابطه با نظام تعلیم و تربیت توصیه‌ها و آموزه‌های بسیار زیادی داریم . 

مهندس چهاربند بیان کرد: اگر امروز شاهد به وجود آمدن یک فرهنگ بزرگ تحت عنوان مدرسه‌سازی هستیم، ریشه در تاریخ کشور و باورهای ملت ایران دارد و از سرمایه‌های ارزشمند ما حساب می‌شود. بخش قابل توجهی از نظام تعلیم و تربیت را خیرین مدرسه ساز تامین می‌کنند و در اداره مدارس هم مشارکت خوبی دارند. 

وی اظهار داشت: فرصت‌هایی فراهم می‌شود که این آینده را به بهترین وجه فراهم کنیم اما اگر هر گونه خلل و کوتاهی در نظام تعلیم و تربیت امروز فرزندانمان ایجاد شود، بی‌شک در آینده اثر گذار خواهد بود، پس این یک تکلیف ملی است که به بسط و ایجاد و پایداری در این فرهنگ بپردازیم. 

وی در خصوص مهمترین اصل در پایداری این فرهنگ بزرگ گفت: مهمترین اصل در این پایداری فرهنگ درگیر کردن مردم و دانش‌آموزان است. از این رو امسال با همت دکتر حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور پیشنهاد برگزاری 300 جشنواره در 300 مدرسه خیر ساز را مطرح کردیم و در روزهای بیست و دوم تا 28 آذر ماه که هفته نکوداشت است، در این 300 جشنواره به تکریم خیرین قدیم و جدید در مدارس خیر ساز می‌پردازیم. یعنی روزانه حدود 50 جشنواره برگزار می‌شود. با حضور دانش‌آموزان از خیرین تجلیل می شود و بدین صورت علاوه بر اینکه خیرین را با دستاوردهای مدارس خودشان در طی این سالها روبرو می‌کنیم، فرهنگ قدردانی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنیم. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار داریم تا روز بیست و هشتم که روز آخر این نکوداشت است توسعه و بسط این فرهنگ را در شهر تهران بر پا کنیم. همچنین گفتنی است، که تاریخ برخی مدارس به 110 سال می‌رسد و بعضی از آنها نیازمند تخریب و نوسازی هستند.بنابراین علاوه بر این مدارس فرسوده ما کمبود فضای آموزشی هم داریم از این رو فرهنگ مدرسه سازی توسط خیرین در این حوزه‌ها بسیار کارساز می‌تواند باشد و بخش قابل ملاحظه‌ای از نیاز ما را برآورده کند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار