با حضور نمایندگان بولیوی، اکوادور و ونزوئلا؛

نشست "ایستادگی ملتهای آزاده در برابر استکبارگری ایالات متحده آمریکا" برگزار شد

نشست "ایستادگی ملتهای آزاده در برابر استکبارگری ایالات متحده آمریکا" عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست علمی- تخصصی "ایستادگی ملتهای آزاده در برابر استکبارگری ایالات متحده آمریکا" عصر امروز(دوشنبه) در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست، سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه نقطه مشترک آرمان مردم آمریکای لاتین ایستادگی در برابر استکبار است، اظهار داشت: ما همچنان نیازمند استکبارستیزی هستیم و باید در کنار یکدیگر بایستیم.

وی افزود: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر درگیر خشونت و افراطی‌گری است که این پدیده قطعا دستاورد شوم سیاست‌های استکباری قدرت‌هاست؛ کشورهایی که خود را عامل ثبات می‌دانند و مانند کدخدا عمل می‌کنند در حالیکه خود عامل بی‌ثباتی در جهان هستند.

سرسنگی تصریح کرد: ظهور جریاناتی مثل داعش لکه ننگی برای بشریت است که قطعا ریشه در تفکرات استکباری دارد البته ما خرسندیم که هنوز کشورهایی وجود دارند که از عمق جان به  استکبار "نه" می‌گویند و معنای اصیل استکبارستیزی را به منصه ظهور می‌رسانند.

در ادامه این نشست، سفیر ونزوئلا در تهران گفت: امروز اتحادیه "آلبا" نمایانگر اهداف آمریکای لاتین و جنبشی علیه امپریالیسم و استبداد است.

سفیر اکوادور هم در نشست "ایستادگی ملتهای آزاده در برابر استکبارگری ایالات متحده آمریکا" ابراز داشت: سیاست‌های امنیتی آمریکا به تمامی ذخایر و منابع انرژی کشورهای آمریکای لاتین معطوف شده است و همین امر دلیلی برای استقرار نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه آمریکای لاتین است.

کاردار بولیوی هم در انتهای نشست گفت: تاریخ تلخ بولیوی همواره شاهد دخالت‌های آمریکا در این کشور بوده است، در طول سالیان متمادی، آمریکا اقدام به غارت‌ منابع طبیعی کشورهای آمریکای لاتین کرده است اما در طی سالیان گذشته کشورها متوجه اهداف شوم نظام گسیخته ایالات متحده شده‌اند و با آن مبارزه و مقابله می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما امروز برای جلوگیری از نابودی نوع بشر توسط آمریکا اتحادیه "آلبا" را تشکیل داده‌ایم که جمهوری اسلامی همواره از ما حمایت کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار