احتمال مشارکت آمریکا در حمله به شیعیان نیجریه

شبکه تلویزیونی العالم از احتمال مشارکت سازمان های اطلاعاتی خارجی در حمله به شیعیان نیجریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، یک نسل کشی دولتی در نیجریه رخ داده است. در پی حمله عناصر دولتی به پیروان اهل بیت (ع) ده ها نفر شهید و زخمی شدند.

حسینیه بقیه الله و منزل دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه هدف این حمله بوده است. نیروهای دولتی توجیه متقاعد کننده ای برای این حمله ندارند. دست سازمان های اطلاعاتی خارجی در این عملیات مشاهده می شود.

این جنایت به همراه جنایات گروه بوکوحرام تاکید می کند اوضاع این کشور بدتر خواهد شد. کشاندن کشور به درگیری میان طوایف یک جامعه و نبود هوشیاری و آگاهی مسئولانه ممکن است اوضاع ناآرام نیجریه را از این بدتر کند.

وزارت خارجه ایران این حادثه را محکوم کرد و کشورهای دیگر نیز خواهان احترام گذاشتن به حقوق بشر و آزادی عقیده در نیجریه شده اند. ابعاد این حادثه چه بوده و شیخ الزکزاکی و طرفداران وی با چه سرنوشتی روبرو هستند، آیا نیروهای دولتی نیجریه و گروه های تروریستی با یکدیگر هماهنگ هستند؟

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: نیروهای امنیتی نیجریه پس از حمله به مراسم دینی در حسینیه بقیه الله در شهر زاریا در شمال نیجریه شیخ ابراهیم الزکزاکی دبیر کل جنبش اسلامی این کشور را بازداشت کردند.

بر اثر این حمله ده ها نفر از شرکت کنندگان در این مراسم شهید و زخمی شدند و شیخ محمد التوتوری معاون شیخ الزکزاکی از جمله شهداست. شاهدان اعلام کردند نیروهای امنیتی به هنگام ورود به منزل شیخ الزکزاکی اقدام به تیراندازی کردند که باعث به شهادت رسیدن همسر و یک پسر شیخ و شمار دیگری از حاضران در خانه شد.

منابع آگاه تاکید کردند نیروهای امنیتی نیجریه منزل شیخ الزکزاکی را با خودروهای زرهپوش محاصره کردند و طرفداران وی نیز برای جلوگیری از ورود این نیروها به منزل وی زنجیره انسانی تشکیل دادند.

این منابع به نقل از نیروهای مهاجم اعلام کردند این حمله در واکنش به تلاش برای ترور رئیس ستاد ارتش در این منطقه رخ داده است ولی شیخ الزکزاکی این مسئله را تکذیب و تاکید کرد تیراندازی بدون هشدار و بدون هیچ دلیلی آغاز شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار