تذکر چند نماینده درباره ضرورت موضعگیری مجلس به کشتار شیعیان در نیجریه/ لاریجانی: اقداماتی در حال انجام است

رئیس مجلس شورای اسلامی به تذکر خارج از دستور تعدادی از نمایندگان پیرامون کشتار شیعیان نیجریه‌ای پاسخ داد.

تذکر چند نماینده درباره ضرورت موضعگیری وزارت‌خارجه به کشتار شیعیان در نیجریه/ لاریجانی: اقداماتی در حال انجام استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صحن علنی امروز(سه‌شنبه 24 آذرماه) مجلس با ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث آغاز شد.

از همان ابتدا برخی از نمایندگان قبل از اعلام تذکرات و یا مخالفت‌ها و موافقت‌های خود با مواد و تبصره‌های این لایحه، پیرامون عدم ازائه نطق ریاست مجلس در مورد کشتار شیعیان نیجریه تذکراتی را مطرح کردند.

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان و راور یکی از نمایندگانی بود که پیش از اعلام مخالفت خود با یکی از پیشنهادات در مورد مواد لایحه بیمه اجباری، ضمن تسلیت شهادت جمع کثیری از شیعیان نیجریه در یورش وحشیانه نیروهای دولتی به مسجد شیعیان و زخمی شدن "شیخ ابراهیم زکزاکی" و محکوم کردن آن خطاب به لاریجانی اظهار کرد از وزارت امورخارجه می‌خواهیم تا در این مورد موضع‌گیری کند.

وی ادامه داد: از شما هم در خواست می‌کنم از ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی هم در این مورد استفاده کنید.

پیش از تذکر پورابراهیمی، حجت‌الاسلام سالک و حاجی‌دلیگانی دو نماینده بودند که پیرامون کشتار شیعیان نیجریه تذکراتی را بیان کرده بودند.

لاریجانی در پاسخ به پورابراهیمی تأکید کرد: لطفا باب این موضوع را ببندید زیرا زمان اعلام تذکر و یا موافقت و مخالفت زمان بیان موضوعات دیگر نیست لذا خواهش می‌کنم این روال را خاتمه دهید.

رئیس مجلس در ادامه بیان داشت: تمامی نمایندگان در موضوع و دستور کار صحبت کنند زیرا در مورد مسائل مهم می‌توانند در زمان ایراد نطق و یا تذکر مسائل خود را بیان کنند اکنون کارهایی در مورد موضع‌گیری در رابطه با کشتار شیعیان نیجریه در دست اقدام است لذا مدام این موضوع را تکرار نکنید.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار