مشهد؛

تعویض پرچم گنبد حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) + تصاویر

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: پس از ۲ ماه عزاداری ماه‌های محرم و صفر پرچم گنبد حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) در آئینی رسمی تعویض شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدخلیل منبتی افزود: پرچم سیاه گنبد و پوشش مشکی ضریح مطهر امام رضا(ع) پس از دو ماه عزاداری همزمان با طلوع آفتاب روز سوم ربیع الاول و با حضور جمعی از خدام سادات حرم مطهر رضوی با پرچم و پوشش سبز رنگ تعویض ‌شد.


وی با اشاره به اینکه این مراسم معنوی پس از 62 روز عزاداری برگزار شد، گفت: در ایام سوگواری محرم و صفر همه صحن‌ ها و رواق‌ های متبرکه سیاه‌ پوش بود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) در طول سال به مناسبت ایام سوگواری و اعیاد ائمه اطهار(ع) تعویض و سه نوبت آن به‌صورت رسمی انجام می‌ شود که یکی از این زمان‌ ها سوم ربیع‌الاول است.

منبتی درباره برنامه‌ های آتی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم ربیع‌الاول، جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در روز نهم ربیع‌الاول و ویژه برنامه‌ های هفته وحدت از 12 تا 17 ربیع‌الاول از جمله این برنامه است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.