مشهد؛

مزارع خراسان رضوی مقاوم دربرابر سرمازدگی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تدابیر لازم برای مزارع استان درمقابله با سرمازدگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نیکپورافزود: به همین سبب تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرمازدگی مزارع در خراسان رضوی نداشته‌ایم.

وی به راهکارهای مقابله با سرمازدگی مزارع اشاره کرد و گفت: نخستین راهکار مقابله با زمستان سرد و سخت در مزارع خراسان رضوی استفاده از گونه‌های مقاوم در برابر سرما بوده که هم اکنون مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: دومین روش در نظر گرفته شده برای مقابله با سرما در مزارع خراسان رضوی استفاده از کودهایی است که مقاومت گیاه را در برابر سرما افزایش می‌دهد که انواع آن در مزارع استان توزیع شده‌است.

نیکپور بیان کرد:برای مقاوم شدن مزارع در برابرسرما برای هر هکتار مزرعه بین 150 تا 200 تن کود فسفاته نیاز است که این میزان کود در مزارع خراسان رضوی توزیع شده است.

وی در ارتباط با میزان مزارع زیر کشت رفته در خراسان رضوی، بیان کرد: امسال 175 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی، 120 هزار هکتار گندم دیم، 150 هزار هکتار جو آبی و 55 هزار هکتار جو دیم رفته است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.