اصفهان؛

تولیدسالانه 2000 تن خاک برگ در استان اصفهان

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سالانه 2000 تن خاک برگ در اصفهان تولید می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ یکی از اهداف مهم سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ، دستیابی به فضای سبز پایدار شهری است و استفاده بهینه و پایدار از منابع آب، خاک و گیاه جزء استراتژی های این سازمان در راستای رسیدن به این هدف به شمار می رود.

دراین راستا شهرداری اصفهان با فرآوری برگهای خزان شده، راهی در جهت تحقق این اهداف بلند مدت نموده است که برای انجام عملیات فرآوری خاک برگ در سطح مناطق و مراکز سازمانها، محلهایی جهت سیلوی برگ تهیه شده و با غنی سازی کود حیوانی ، کود شیمیایی، آب رسانی و هوادهی با زیرو رو کردن هفتگی به این مهم دست می یابند.

سلیمانی پور گفت: سالانه 2 هزار تن خاک برگ دراصفهان تولید می شود که در غنی سازی خاک ، بهبود خصوصیات شیمیایی، حاصلخیزی ، زیست شناسی و اصلاح الگوی مصرف نقش به سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به تولید خاک برگ در یک پروسه 9 ماهه گفت: در صورتی که برگها به طور کامل پوسیده نشود، عواقبی را در بر خواهد داشت که به جای غنی سازی خاک، نیتروژن درون خاک را به دام می اندازد و از مواد سمی خطرناکی را برای گیاه تولید میکند که اثرات زیان باری را برای گیاه خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این مطلب که سالانه با 22 سوله تولید برگ شهرداری در مناطق مختلف اصفهان در هر منطقه قادر به تولید 300 تن خاک برگ می باشیم افزود: سالانه با تولید 2000 تن خاک برگ هنوز به مرحله صادرات نرسیده ایم و با کمبود هم مواجه می باشیم. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.