اصفهان؛

برگ‌هاي پاييزي به خاك برگ تبديل مي شود

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اظهار كرد: برگ‌هاي خزان كه از منابع تجديدپذير بوده جمع آوري و به خاك برگ تبديل مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،احمد سليماني پور با بيان اين مطلب گفت: در طبيعت درختان مواد غذايي را از خاك جذب كرده و به برگ هاي خود انتقال مي دهند و با فرا رسيدن فصل خزان و ريزش برگ ها، عناصر غذايي جذب شده توسط گياه به خاك برگردانده مي شود .

وي افزود : اين برگ ها توسط ميكرو ارگانيسم ها تجزيه شده و ضمن بهبود خصوصيات فيزيكي، شيميايي و بيولوژيك خاك، چرخه عناصر در طبيعت جريان خواهد داشت .

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان تصريح كرد: برگ هاي خزان كه از منابع تجديدپذير بوده جمع آوري و به مكان هاي پیش بینی شده جهت سيلوي برگ انتقال مي يابد.

سليماني پور ادامه داد: مدت زمان لازم برای فرآوری خاکبرگ حدود يك سال است که در این زمان با فراهم آوردن شرايط بهينه فعاليت ميكروارگانيسم ها مانند رطوبت، دما، تهويه و كود آلي و شيميايي دهي، فرآیند پوسیدگی و تجزیه کامل برگها صورت گرفته و در نهایت خاکبرگ تولید می شود.

وي اضافه كرد: خاكبرگ توليد شده به عنوان ماده آلي اصلاح كننده ي خاك در عمليات بستر سازي عرصه هاي فضاي سبز و همچنين اقدامات بهسازي خاك مورد استفاده قرار مي گيرد كه اين روند باعث ادامه يافتن چرخه ي طبيعي عناصر غذايي درخاك خواهد شد.

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان بيان كرد: عملیات فراوری خاکبرگ در راستای حفظ حاصلخیزی و منابع غذایی موجود در خاک و استفاده از منابع تجدیدپذیر بوده و جزء اقدامات بنیادین با هدف اصلاح الگوی مصرف و توسعه فضای سبز پایدار می باشد. 

انتهای پیام/ش  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.