اصفهان؛

سطحی نگری و روزمرگی آفت فعالیت های فرهنگی کاشان است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: انجام کارهای سطحی و روزمره در حوزه فرهنگی بدون هدف، برنامه و چشم انداز معضل فعالیت های فرهنگی این شهر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، علی هاشمی طاهری در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای این شهر اظهار داشت: مشکلات حیطه فرهنگی شهر ما این است که هر شخص و مجموعه ای برای خود ادعای کار فرهنگی دارد، درحالی که کار فرهنگی بر خلاف کار عمرانی یک شبه پدیدار نمی شود، بلکه به برنامه 10 و 20 ساله نیاز دارد.
وی افزود: نمی توان بدون کار کارشناسی و حساب شده در حوزه ظریف و حساس فرهنگ وارد شد و هر اقدامی در این حیطه تاثیر مثبت و منفی برای نسل های آینده دارد.

هاشمی طاهری گفت: سازمان تبلیغات و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و حدود 700 هیات مذهبی و 200 کانون فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد و حوزه های علمیه و دانشگاه ها همه باید با هماهنگی و سیاستگذاری همگون و همراستا در راه ارتقای فرهنگی شهر کاشان بکوشند.

وی تاکید کرد: تنها 20 درصد از فعالیت های فرهنگی دستگاهها و کانون های فرهنگی برغم هزینه های هنگفت جواب داده است.
وی در حوزه کارکرد هیات های مذهبی با بیان اینکه این تشکل ها باید در راستای تقویت اعتقادات مردم و نسل جوان تلاش کنند، یادآور شد: هیات ها و دسته های مذهبی باید از وعاظ و روحانیونی برای سخنرانی استفاده کنند که به مسائل روز جامعه مسلط بوده و بتوانند در رشد اخلاق و منش جامعه تاثیرگذار باشند.


انتهای پیام/گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.