نمایش عروسکی از بدنه تئاتر جدا نیست

نمایش عروسکی از بدنه تئاتر جدا نیست و نیازمند نگاه جدی‌تر از سوی مسئولان است.

افسانه زمانی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «کابوس‌هایی در مضرات دخانیات» گفت: نمایش «کابوس‌هایی در مضرات دخانیات» بر اساس مونولوگی از چخوف یکی از پیشگامان نمایشنامه‌نویسی مدرن است و با شیوه تئاتر عروسکی و تئاتر اُبژه یا همان تئاتر اشیا اجرا می‌شود؛ البته بنا به فراخور شیوه اجرایی در حالی که به متن وفادار بودیم، تغییراتی را در آن ایجاد کردیم.

وی در خصوص شیوه اجرای تئاتر اشیا بیان کرد: هیچ نمایشنامه‌ای نیست که قابلیت اجرای عروسکی نداشته باشد. از طرفی تئاتر اشیا مفهوم تازه‌تری نسبت به تئاتر عروسکی است. در این گونه از تئاتر، اشیا جان می‌گیرند و با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: اشیا و عروسک در اصل ابزار کارگردانی هستند و در نمایش «کابوس‌هایی در مضرات دخانیات» که بر اساس مونولوگی با همین نام است، اشیا جان گرفته‌اند و از کارکردهای آن‌ها بهره گرفته‌ایم. همچنین صحنه و تمام عناصر و اشیای موجود در آن در خدمت شیوه اجرایی و شخصیت‌پردازی به کار گرفته می‌شود.

زمانی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند نمایش عروسکی مختص کودکان نبوده و از بدنه تئاتر جدا نیست و نگاه جدی‌تر باید به آن داشته باشند و با ارائه امکاناتی به هنرمندان در شکوفایی آنان قدم بردارند.

وی در پایان گفت: نمایش «ناسور» که در جشنواره آیینی و سنتی امسال حضور پیدا کرده بود، نمایشی سه سویه است و ما با چند سالن مناسب برای اجرای آن در مذاکره هستیم تا در اوایل سال 95 این اثر نمایشی را به روی صحنه ببریم.

نمایش «کابوس‌هایی در مضرات دخانیات» در تماشاخانه استاد انتظامی به روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار