قزوین؛

طرح مراقبت فعال آنفلوآنزای پرندگان در دستور کار دامپزشکی آبیک

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: طرح ملی مراقبت فعال آنفلوآنزای پرندگان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مرتضی یعقوبی افزود: اداره دامپزشکی این شهرستان با توجه به اهمیت بیماری‌های تنفسی طیور از جنبه‌های سلامت عمومی و همچنین اقتصاد و صنعت مرغداری کشور اقدام به برگزاری این نشست کرده است.

وی بر تشدید ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای مرغداری، حذف گله‌های مسن، عدم تولک بری، مدیریت بهداشتی کارآمد در جابه‌جایی کود واحد، کنترل بهداشتی ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه تأکید کرد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی را در راستای مراقبت و پیشگیری از بروز بیماری‌های تنفسی طیور و شامل استقرار اکیپ‌های نظارتی در کشتارگاه‌ها، برقراری تماس‌های روزانه با دهیاری‌ها و شوراهای روستایی مبنی بر أخذ وضعیت طیور بومی، پیگیری برای ممنوعیت فروش ماکیان و پرندگان آبزی در واحدهای عرضه پرندگان بر شمرد.

یعقوبی بیان کرد: با فراهم شدن شرایط اقلیمی مناسب در نیمه دوم سال برای ویروس عامل بیماری و به منظور دستیابی به آخرین وضعیت گردش تحت تیپ‌های ویروس عامل بیماری تنفسی طیور، طرح ملی مراقبت فعال آنفلوآنزای پرندگان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.