لزوم توجه به علوم مرتبط با انسان/هم‌افزایی رشته‌ها در ارتباط با یکدیگر میسر است

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین ورودی هر سازمان است و باید به علوم مرتبط با آن توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در اولین همایش بین‌المللی ضرورت گفت‌وگو در علوم انسانی و مطالعات میان‌رشته‌ای با تکیه بر محور این همایش بیان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین ورودی یک سازمان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: اگر انسان عالم و ماهر و توسعه‌یافته داشته باشیم سایر ورودی‌های آن سیستم می‌توانند در تحقق اهداف به نتیجه برسد.

سبحان‌اللهی با اشاره به فلسفه بعثت انبیا و آیات قرآن که در جهت تکامل انسان است، عنوان کرد: باید از این سرمایه بزرگ در جامعه به خوبی استفاده شود و علومی که مربوط به این عامل مهم (نیروی انسانی) است مورد توجه قرار گیرد تا به صورت مؤثر در جهت این سرمایه‌ بزرگ قدم بردارد.

وی با بیان اینکه یک سوم هیئت علمی دانشگاه خوارزمی از رشته ادبیات و علوم انسانی هستند، اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی به جهت کمی و کیفی به مسائل مرتبط با انسان‌ها توجه کرده است.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: باید به بحث مطالعات میان‌رشته‌ها توجه کرد زیرا هر رشته در کنار رشته‌های دیگر می تواند به هم‌افزایی منجر شود در معاونت آموزشی دانشگاه موضوع مطالعات میان‌رشته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند و متولی مخصوص به خود را دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار