فرانت پیج: اردوغان خودِ مشکل است نه راه حل آن

وبسایت "فرانت پیج" با انتشار گزارشی، تأثیر منفی رئیس‌جمهور ترکیه بر بحران‌های اخیر خاورمیانه را بررسی کرد.

فرانت پیج: اردوغان خودِ مشکل است نه راه حل آن
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "فرانت پیج" در گزارشی رئیس جمهور ترکیه را مانع حل شدن بحران مهاجران و شکست داعش دانست. نگارنده با اشاره به اتهامات وارده به ترکیه از سوی مقامات روسی، رئیس جمهور این کشور را مانعی بر حل مشکلات کنونی می‌داند.   

در این گزارش آمده است: "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه خود را حامی مسلمانان سنی می‌داند! همگان وی را حامی "اخوان المسلمین" در مصر و "حماس" در غزه می‌دانند. اخیراً نیز روسیه وی را به حمایت از گروه تروریستی داعش محکوم کرده است.

روزنامه "عرب نیوز" در گزارشی نوشت: ایران، ترکیه را به حمایت از داعش و انجام معاملات نفتی با این گروه متهم کرد. آنکارا از این اتهامات متعجب شد و وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این اتهام اعلام کرد: "اتهام وارده از سوی ایران را جدی نمی‌گیریم." 

اردوغان پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به همتای ایرانی خود – حسن روحانی – درخصوص گزارش های رسانه های ایران مبنی بر همکاری اردوغان و خانواده اش با گروه تروریستی داعش هشدار داده است. وی همچنین گفت طی یک تماس تلفنی به روحانی گفته است: "اگر به این شکل ادامه یابد، تاوانش را پس خواهید داد." 

خبرگزاری پرس تی وی در تهران 28 نوامبر 2015 در گزارشی اعلام کرد پسر رئیس جمهور ترکیه با گروه تروریستی داعش معاملات نفتی انجام می دهد. در این گزارش آمده است: " دمیتری پسکوف -سخنگوی کرملین - اعلام کرد مسکو اطلاعاتی را در دست دارد که نشان می دهد پسر اردوغان به معامله نفت با تروریست‌ها علاقمند است." "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه نیز پیش از این ترکیه را به خرید نفت از تروریست های داعش متهم کرده بود. وی از وجود تصاویر ماهواره ای خبر داد که نشان از انتقال نفت از سوریه به ترکیه دارند.

"اِرِن اِردِم،" عضو حزب جمهوری خلق‌ - اپوزیسیون اصلی ترکیه - نیز اعلام کرد شواهدی در دست دارد که ممکن است ارتباط داماد اردوغان و وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با معاملات نفتی با داعش اثبات کند. وی گفت: " بنابر تحقیقاتی که انجام دادم احتمال اینکه "برات آلبایراک" با معاملات نفتی با داعش مرتبط باشد بسیار بالاست. این تحقیقات برای روشن شدن مزان قاچاق نفت در کشورمان صورت می گیرد."

2 دسامبر 2015 وزیر خارجه روسیه –سرگئی لاوروف – نیز اعلام کرد" باید با بستن مرز ترکیه و سوریه از معامله نفت با داعش جلوگیری کنیم."

نگارنده در پایان اشاره می کند: اروپا نیز ملتمسانه از اردوغان می خواهد 3 میلیارد یورو دریافت کند و در مقابل برای حل  بحران مهاجران  همکاری کند. اگر در مقابله با داعش به غرب خیانت کرد، همین کار را در بحران مهاجران انجام می دهد. درواقع اردوغان خودِ مسئله است نه راه حل.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار