تایید مجروح شدن 4 نظامی ترکیه در شمال عراق

یک مقام ترکیه زخمی شدن چهار نظامی این کشور در شمال عراق را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع دولتی ترکیه روز چهارشنبه زخمی شدن چهار نظامی این کشور در حمله گروه تکفیری صهیونیستی داعش به پایگاه آموزش نظامی این نیروها نزدیک موصل در شمال عراق را تایید کرد.

این مقام ترکیه ای که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد :«چهار نظامی ترکیه ای در حمله به اردوگاه آموزشی نزدیک موصل زخمی شدند. این حمله از مناطق تحت کنترل گروه تکفیری داعش انجام شده است.» وی افزود:«این افراد از منطقه خارج شده اند و تحت درمان قرار گرفتند.»

شبکه تلویزیونی ان تی وی NTV گزارش داد یکی از چهار نظامی به شدت زخمی شده است. نظامیان ترکیه نیز با شلیک توپخانه به این اقدام پاسخ دادند. به گفته رسانه ها حدود 50 تا 60 گلوله طی حدود سه ساعت شلیک شد.

آنکارا از دو هفته پیش صد ها نظامی و تانک در منطقه بعشیقه نزدیک موصل مستقر کرده است. منطقه موصل از ژوئن 2014 در اختیار داعش است.

گروهی از نظامیان از چندین ماه پیش در این منطقه به آموزش نیروهای پیشمرگه دولت منطقه ای کردستان عراق و نیروهای داوطلب برای مقابله با گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش می پردازند. آنکار اعلام کرد نیروهای که اخیرا اعزام شدند مسئولیت تامین امنیت مربیان را دارند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار