ناتو به خاطر جلوگیری از درگیری با روسیه، از ترکیه حمایت می کند

منابع آگاه اعلام کردند حمایت ناتو از ترکیه با هدف جلوگیری از درگیری دوباره با روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابعی بلندپایه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفتند ناتو به دلایلی از جمله کاهش احتمال تکرار حادثه سرنگونی هواپیمای روسیه توسط جنگنده ترکیه، قصد دارد سامانه های پدافند هوایی در ترکیه مستقر کند.

این ماموریت که پیش بینی می شود در نشست روز جمعه ناتو مورد توافق اعضا قرار بگیرد از حدود 10 ماه پیش و مدتی طولانی پیش از حادثه سرنگونی هواپیمای روسیه درحال آماده شدن است.

درحالی که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می گوید این دو مسئله ارتباطی به هم ندارند اما برخی منابع در ناتو گفتند سرنگونی هواپیمای روسیه انگیزه ای برای همپیمانان به وجود آورد تا برای ارائه پشتیبانی بیشتر و آماده کردن این کمکها به منظور کاهش تنش بین مسکو و آنکارا از طریق حضور در مدیریت حریم هوایی ترکیه اقدام کنند.

یک منبع دیگر در ناتو گفت :« اصول ویژه ناتو در خصوص درگیری بسیار محتاطانه تر از اصول ترکیه است.»

یک مسئول ترک در آنکارا گفت ترکیه و ناتو به دنبال ایجاد سازوکاری هستند که از طریق آن می توان از وقوع مشکلات در حریم هوایی ترکیه و ناتو جلوگیری کرد اما هنوز برای افشای جزئیات زود است.

بسته کمکهایی که بدون بحث مورد موافقت قرار خواهد گرفت جنگنده های رهگیر، هواپیماهای سامانه هشدار زودهنگام، سیستم کنترل و هشدار هوایی (اواکس)‌،‌ یگانهای دریایی شامل کشتیهای فرماندهی و کشتیهای مجهز به موشکهای ضد کشتی و ضد هوایی را شامل می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار