دلایل خانه‌نشینی کارگردان نمایش «خانه عروسکی»

جواد مولانیا کارگردان نمایش «خانه عروسکی» از دلایل به روی صحنه نرفتن نمایش خود گفت.

جواد مولانیا کارگردان نمایش «خانه عروسکی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: نزدیک به یک سال بود که برای طرح این اثر درگیر بودیم، سه ماه هم تمرین آن به طول انجامید.

وی در رابطه با مضمون نمایش بیان کرد: داستان درباره فداکاری یک زن است که به خاطر نجات شوهر بیمارش وارد جریان اقتصادی می‌شود و از طرفی زن‌هایی که به جای مردان خرج خانواده  را می‌دهند، به تصویر کشیده می‌شود.

مولانیا در راستای اجرانشدن نمایش خود مطرح کرد:‌ فرهنگسرای نیاوران به نسبت مرکزی‌بودن از لحاظ جغرافیایی کمی دور است و از طرفی ساعت نمایش را به پنج عصر اختصاص داده بودند که مجموع همه این‌ها باعث می‌شد تا نمایش مخاطب خودش را پیدا نکند و تهیه کننده ضرر کند. به همین منظور فعلا جلوی اجرای نمایش را گرفته‌ام تا یا ساعت نمایش تغییر کند و یا در یک سالن دیگری روی صحنه برویم.

وی افزود: با وجود بارش برف و بسته شدن خیابان، عبور و مرور دچار مشکل شده است که همین امر مزید برعلت شده تا اجرای نمایش را به بعد موکول کنیم.

مولانیا درباره فعالیت خود در عرصه تئاتر گفت: دراین چند سال کار تئاتر انجام داده‌ام؛ اما کمتر دیده شده است و انتخاب این نمایش به خاطر جذاب بودن متن و نقش زن در جامعه است که در برگیری فراوانی دارد.

وی در خصوص ادامه فعالیت خود در تلویزیون بیان کرد: دو امر تئاتر و تلویزیون برای من از هم جداست و علت کم‌رنگ شدنم در زمینه اجرا نزدیک نبودن متن به ذهنیاتم بوده. از نظرم اجرای برنامه‌ای که مجری به موضوع آن واقف نباشد، خیانت بزرگ به جامعه و مخاطب است.

مولانیا با بیان اینکه سالن را در فرهنگسرای نیاوران ساعت 7 شب باید تحویل می‌دادیم، تصریح کرد: یکی از علل اجرانشدن نمایش به دلیل تحویل دادن سالن ساعت 7 شب بود که با توجه به تجهیزات و زمان کم، میسر نبود. برای همین ترجیح دادیم که نمایش اجرا نشود.

وی در پایان گفت: به راستی که باید از زحمات تمام دوستان و اعضای گروه تشکر کرد. زیرا که در این مدت بسیاری از پیشنهادهای کاری را رد کردند و با قدرت فراوان پای کار ماندند.
امیدواریم که مسئولان برای ساعات این نمایش فکری بکنند تا این مشکل برطرف شود تا دیگر چنین اتفاقی روی ندهد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار