یاسوج ؛

تلاش برای برگزاری کنفرانس ملی توسعه روستاها در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش برای برگزاری کنفرانس ملی توسعه روستاها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در نشست با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به خدماتی که نظام جمهوری اسلامی تاکنون در روستاها داشته است، افزود : هر چند که هر چه خدمات داریم به برکت نظام جمهوری اسلامی است اما هنوز محرومیت‌های زیادی در روستاهای ما وجود دارد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اکنون مردم مناطق عشایری در حال مهاجرت به روستاها و روستاها در حال مهاجرت به شهرها هستند که باید تدبیری برای این مشکل اندیشیده شود زیرا با روند کنونی روستاهای ما خالی از سکنه می‌شوند.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اگر زیرساخت‌ها را به روستاها ببریم و در آن‌جا فعالیت‌های اقتصادی شکل بگیرد دیگر شاهد این حجم از مهاجرت‌ها نخواهیم بود، افزود: زیرساخت‌ها به تنهایی از مهاجرت جلوگیری نمی‌کند بلکه باید کاری کرد که تولید و اشتغال در روستاها رونق بگیرد زیرا دلیل بسیاری از مهاجرت‌ها به همین نبود شغل در روستاها برمی‌گردد.

وی طرح مشارکت اقتصادی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی مشارکتی در روستاها را که توسط دفتر مناطق محروم راه‌اندازی شده یکی از راه‌های خوب اشتغالزایی و تولید در روستاها دانست و گفت: باید روی این طرح کار شود و فرهنگ‌سازی لازم برای مشارکت مردم صورت بگیرد.

خادمی در ادامه یکی از راه‌‌های ترویج مشارکت مردم روستاها در امر تولید را برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌هایی با این موضوع ذکر کرد و گفت: به همین منظور به دفتر توسعه روستایی ریاست‌جمهوری پیشنهاد برگزاری کنفرانس ملی توسعه روستایی را در کهگیلویه و بویراحمد داده‌ایم.

انتهای پیام /پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: کنفرانس ، توسعه ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.