ادعای رویترز: ایران در قبال سوریه، موضع خود را با روسیه همسو می کند

وبسایت رویترز مدعی شد ایران تصمیم گرفته است برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، مواضع خود را با روسیه هماهنگ کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز در گزارشی به نقل از یک منبع ایرانی مدعی شد: ایران تصمیم گرفته است به منظور پایان دادن به جنگ داخلی سوریه و مخالفت حتمی با خروج "بشار اسد،" رئیس جمهور این کشور از قدرت، موضع خود را با روسیه همسو کند.

به ادعای این خبرگزاری، روسیه --که حمایت قاطع خود را از بشار اسد اعلام کرده -- معتقد است دستیابی به روند صلح در سوریه نیازی به کناره گیری رئیس جمهور این کشور از قدرت ندارد.

رویترز همچنین مدعی شد: تصمیم ایران برای تقویت روابط با روسیه پس از نشست ماه گذشته "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه و "آیت الله خامنه ای،" رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران اتخاذ شد.

به نوشته رویترز، ایران نیز همانند روسیه به صورت علنی تصریح کرد بشار اسد باید تنها پس از برگزاری انتخابات و با رأی مردم این کشور از قدرت کناره گیری کند.

به ادعای رویترز، این مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود گفت: ایران و روسیه سیاستی را دنبال خواهند کرد که به نفع تهران، مسکو و دمشق باشد. ایران معتقد است ملت سوریه باید درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرد؛ اما پیش از آن وضع این کشور باید آرام شود. اگر وی مورد قبول مردم سوریه نباشد، باید جانشینی برای او تعیین شود.

به نوشته رویترز، یک مقام ایرانیِ دیگر در مصاحبه با رویترز گفت: ایران و روسیه در خصوص مسئله سوریه به طور کامل با یکدیگر اتفاق نظر دارند. آمریکا و مقامات اروپایی مدعی شده اند بشار اسد به دلیل نقض مداوم حقوق بشر، اعتبار خود را از دست داده است و نمی تواند در انتخابات شرکت کند. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در نیویورک اعلام کرد اختلافات نظرهای زیادی در سرنوشت بشار اسد وجود دارد.

به نوشته رویترز، آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین، از آمریکا به شدت انتقاد کرد و افزود: سیاست های غرب در خاورمیانه یک تهدید جدی برای مسکو و تهران است.

از آغاز بحران سوریه، آمریکا خواهان برکناری "بشار اسد،" رئیس جمهور این کشور بوده است. این در حالی است که مسکو و تهران با حمایت از بشار اسد معتقدند سرنوشت این کشور باید با رای مردم آن تغییر کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
لیست تروریستهای سوزیه را منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
چاره ای ندارد, نظامیان روسیه بیشتر از سه ماه نمی توانند در خاک سوریه بمانند و مجبور هستند به زودی از سوریه خارج شوند چون جنگ سوریه یک جنگ فرسایشی و طولانی است که کسری بودجه دولت روسیه و کاهش قیمت نفت, اجازه ماجراجویی بیشتر به دولت روسیه را نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
يك طرف ايران وروسيه كه ازحاميان رئيس جمهور سوريه كه با راي مردم سوريه انتخاب شده ويك طرف آمريكا ونوكرهايش (مثل اتحاديه اروپاوناتو وعربستان وتركيه وقطر و...)كه حامي داعش وديگر گروهاي تروريستي درسوريه كه به مدت تقريباً 5سال باحمايت آنها درسوريه وعراق سر مي برند وتجاوز مي كنند وغارت مي كنند همسو هستند وهمچنين حمايت ازتروريستهاي منافقين كه درايران كشتند ومنفجر كردند وازالقائده وطالبان درافغانستان حمايت كردندوازتروريستهاي منا ونيجريه وديگر كشورها حمايت كردند ومي كنند.وخودرابين الملل قلمداد كردند.خاك برسرشان.
آخرین اخبار